onsdag, december 13, 2006

mera papparkakor!

Ja, mycket pepparkaka lär det bli i år.. :) ringde mamma igår o bad henne köpa med lite färdig deg hem. kändes som att jag inte skulle orka baka egen. lite förkylningsseg :/. men sen tänkte jag, vad sjutton! har jag gjort min egen pepparkaksform o ska göra helt egna kakor, då måste jag ju ha gjort degen själv oxå. så jag gjorde det.. o de blev visst mycket (!) deg. så nu har jag att göra =D får sätta igång o baka hus tror jag, om jag ska bli av med allt detta. faktum är att en jul bakade jag typ 5-6 hus så att det ska nog gå!

hur som helst... formen min funkade.. sådär.. alltså, det tog ju lite tid att
skära ut alla hundar. men de va de värt.. se så fina dom blev till slut!! varför denna märkliga struktur har jag ingen aning om men.. whatever.

någon som törs gissa hur många av svansarna som kommer sitta kvar på kroppen när de e dags för dom att ätas?? då gjorde jag dom ändå lite tjockare än dom ska va :D

funderar på att göra några goldenar oxå..
känns ju inte riktigt rättvist med bara massa bedlisar. vill inte att gamlingen ska känna sig förbisedd.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Å va fina dom blev! Vet du va? Jag har härmat dig och gjort hundar jag med. Har gjort en flat, som blev lite stor... och så har jag gjort en mindre som skulle blitt en flat men blev en labrador..hehe. Får se om jag lyckas baka några pepparkakor med dom..

Ses på fredag =)

7:32 em  
Blogger Gordon said...

Hej Emma! Vilka härliga bedlington-pepparkakor! Jättefina! Jag väntar ivrigt på den beardis-form jag har beställt. Kramar från oss i Skara-flocken

7:40 em  
Anonymous Anonym said...

Du har verkligen talang Emma! :) Jätte fina pepparkakor det blev! Det är ju ingen tvekan om vilken ras det föreställer!

7:47 em  
Anonymous Anonym said...

Veldig fine bedlisspepperkaker!!!!!
Kan jeg stjele tegningen din:-)???

9:33 em  
Anonymous Anonym said...

Tekningen du har laget til pepperkakeformen:-) Under 1.des ( den hvite bedlisstekningen!)

3:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home