torsdag, december 07, 2006

vinthund

i natt drömde jag så vackra drömmar.. den första var att jag vaknade o gick upp... gick fram till mamma som stod vid fönstret.. så tittade jag ut mot ett underbart vitt snölandskap! stora flingor dalade ner från himlen.. "mamma, har du sett?!! har du sett?!!!" sa jag.. klart hon hade, hon stod ju där före mej =) ah.. den andra vackra drömmen... hmm. njee den har jag inte lust att berätta om.. men jag ville inte vakna.. försökte somna om hela tiden.. så fiin.. jag satt iaf i en liten segelbåt.. de va så härligt. badade oxå.. vattnet va varmt. fin sommardag.. fast jag längtar inte till sommaren. de kanske ni har förstått.

gick till skogen en sväng på förmiddagen, när jag väl tagit mej upp ur sängen.. tog me en tennisboll för att träna lite lydnad o sök. lydnaden gick inget vidare.. tränade på en plan där jag brukar slänga ut pompe tillsammans me en pinne för att han ska få springa av sej.. han brukar
leka vinthund där. ville göra de idag me.. inte leka brukshund.. som jag ville att han skulle.

vovvarna hittade iaf tennisbollen duktigt i skogen sen. men pompe fick som vanligt fnatt o rusade runt som en galning när han hittat bollen. *suck* måste jobba på apporteringen.