måndag, december 04, 2006

pluggdag

ja.. idag var det pluggdag. På pluggdagar finns det mycket att hitta på. jag packade ner en älgklöv, en flaska blod o en ikea-råtta i ryggsäcken och tog me hundarna till skogen. Jag gjorde ett litet spår till Nalle, alltså, inte blodspår utan vanligt, me råttan i slutet. det fick ligga en dryg halvtimma.

Jag brukar inte spåra med Nalle, eftersom han e så dålig på det, men idag tänkte jag ge honom en chans. I samma stund jag sa spår o släppte på försökte han rusa iväg, åt helt fel håll! jag höll emot å upprepade "spår". han fattade ingenting.. me näsan i vädret ville han rusa iväg.. jag försökte få han att fatta att nosen skulle va i backen men.. näpp. Nalle kan helt enkelt inte sånt längre. Han fick leta upp råttan på eget sätt ett par gånger men blev så uppphetsad att han bröt av en klo.. eller sporren. stackarn.. men de va inte så farligt som det låter. å att han ser så ömklig ut på kortet är mest för att han är sur för att han måste ha en sko på tassen.

När vi kom hem badade jag pompe.. tyckte att de va dags.. plus att jag ville ta en bild till ekipagegalleriet på götene brukshundsklubbs hemsida . måste ju visa att jag har en fräsching till hund o ingen liten lortgris (ehum). när jag öppnade badrumsdörren smög pompe upp i trappen å
satte sig.. "snälla matte, kan vi inte spara badningen till julen?" som ni ser behövde han ett par ögon oxå.. har verkat så blind på sistone o de e kanske inte så konstigt.

Sen var Pompe fin och vi kunde fota oss lite grand innan det bar av
till skogen igen för att smutsa ner oss och spåra upp den där gamla klöven. Det gick inte så bra med hans spårning heller idag.. gick ju inte bra förra gånger heller :/ förstår inte varför.. idag gjorde jag ett skapligt lätt spår förutom ett par korta återgångar men.. näe, pompe e ute å cyklar ibland. *suck* han som har varit så spårsäker...

kanske ska han bli en brukshund istället? "Apport Pompe!"

5 Comments:

Blogger emma... said...

inte mycket till PLUGGdag va?! hihi

6:01 em  
Blogger emma... said...

stackars lilla Nalle...göra illa tassen.. Nalle:
- varför ska man gå med nosen på marken när man kan gå på luftvittringen,...ja är väl inte dum heller...

6:12 em  
Blogger Gordon said...

Hej Emma och hundar! Jodå, Nalle kan säkert också spåra jättebra, liksom Pompe. - Vad julbad beträffar ska Baron och Falstaff inte bara bada och shamponeras: nästa vecka ska de bli KLIPPTA!!! Usch!!! - Kram från oss i beardisflocken

7:46 em  
Anonymous Anonym said...

å va duktig du har varit som läst idag!! Du fungerar typ som jag hehe

10:24 em  
Blogger emma... said...

weee! din räknare är uppe i 8000 nu! jag blev den åttatusende besökaren!! tjiho! borde firas!!! *stolt*

1:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home