söndag, november 26, 2006

skogsdag

på förmiddagen idag var jag, mamma, pappa o doggsen på en riktig långpromenad. jag fick lite nya stigar o vägar upptäckt för mig. de va mycket trevliga upptäckter. där ska jag försöka gå i veckan! :D så om jag är spårlöst försvunnen om några dagar är jag förmodligen inte kidnappad utan har snarare gått vilse i skogen. hittade en rödjursklöv oxå, som blev kvar i skogen sist pompe o jag spårade. han blev så glad när han fick den att han ville springa o gräva ner den i skogen. han va väl rädd att nalle skulle sno den.

nu har jag precis varit en snabbis i skogen igen å plockat mossa. (de e inte olagligt va? för i så fall har jag varit o köpt mossa i skogen). de va fiiin mossa. det ska bli en adventsljusstake av den snart. :) sen så ska jag sätta upp en ljusslinga me massa små stjärnor i mitt fönster. de kommer bli så myspysjultrevligt.

men nu ska jag läsa.. hm. de har jag sagt många gånger. men jag ska de nu. verkligen. ja, alltså jag måste! ska ha läst sisådär 300 sidor till ikväll. å då hade jag tänkt hinna me lite andra grejer oxå.. typ 30-årskalas o lite affärer m.m. de kommer gå fint de här.

2 Comments:

Blogger emma... said...

haha! köpt mossa iskogen! du är kul du!

9:45 em  
Blogger emma... said...

du som, e expert o har en golden med...är det normalt att de kommer i en tuggperiod (som vuxna) Ludde kan gå o hämta en blyertspenna o tugga den i flisor, eller varför inte gå o hämta lillasyrrans favoritnalle o äta upp stoppningen..hmm..han tuggar o tuggar o tuggar...han har inte gjort så här förut, börja för nån månad sen. fattar inte varför, gör du? kan han va hungrig?! sk abli kul o ses på onsdag!

9:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home