söndag, november 19, 2006

ikea

ja har fått lite fina bilder av frida, från tävlingen igår (jösses, igår! känns som de va en vecka sen). men de funkar inte att ladda upp bilderna.. så ni får kolla in på fridas sida!! där finns de ett helt gäng fina bilder på både mej o pompe å våra träningskompisar o klubbkamrater!

Idag har jag varit me familjen på ikea i göteborg. har inte handlat så mycket.. typ smågrejer för nått på 70 kr. fast vi va på duka oxå.. för jag hade ett presentkort där.. fick de i studentpresent nämligen, o tänkte att de e lika bra att använda det på en gång, så de inte blir liggande! eller em.. jag tog studenten 2002.. så kortet va lite gulnat. i alla fall blev de 14 st jättefina glas som säkert kommer till användning nån gång om jag bestämmer mig för att lämna mitt trygga hem!

mm, de va en trevlig dag i alla fall. ila köpte lite möbler o grejor å mamma en fin soffa som jag planerar att ta me mej när jag flyttar. eller om jag flyttar.

Pompe har varit hos sina favoritbarnvakter idag, gittan o bengt. där får han ligga på en skinnpläd i soffan å bli gosad me hela tiden. sen får han promenera i götene där de händer massa mer spännande saker än här hemma. de va till exempel två älgkalvar som knallade runt i byn, för deras mamma hade blivit påkörd på 44an. stackars bäbisar. =(

å jag har fått 2 älgben oxå.. de kanske va mammans! vad vet jag. i alla fall får jag nog såga av dom lite, jättestora ju. såga älgben.. jösses.

imorn ska jag skolka. har ingen lust å åka å lyssna på en professor. dessutom lockar sovmorgon för mycket.. får läsa engelsk jobbig bok istället. å så vill jag jobba på min hemsida.=) å spåra kanske.. hm får se!! måste plugga i alla fall!

3 Comments:

Blogger Gordon said...

Hej Emma och Pompe! Så skönt att det ordnade sig med Pompe igår. Roligt också att ni hade en bra dag på er resa. Kram från oss i Skara-flocken

4:17 em  
Blogger emma... said...

du emma, har en sak att erkänna...det där tiopacket med tuggben som du köpt till pompe via mig..ehhee..det är inte tiopack längre, utan niopack...Ludde hade såå tråkigt i dag o ja hann inte göra nåt med honom, så ja kunde inte låta bli..FÖRLÅT! du ska få ett annat ben av mig! förlåten?

8:41 em  
Anonymous Anonym said...

Hei Emma. Flotte bilder av deg og Pompe på Fridas sider:-)
Pompe ser jo ut til å ha en flott fart på innkallingen!

9:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home