lördag, november 18, 2006

lydnadsdebut

Ja, så hade man lydnadsdebuten avklarad oxå! känns jätteskönt. :D har varit så himla nervös på sistone för träningarna har går superkass. Men han skötte sig jättebra idag tycker jag.. hängde på mig hela programmet trots att jag inte fick ha nått godis.

platsliggningen började ganska bra.. men sen blev de nog kallt o blött om magen, för han ställde sig upp. så vi fick 0 poäng där. sammanlagt fick vi 112 poäng. ingen jättesumma men jag är jättenöjd med honom o vi kom i alla fall upp till ett tredjepris! (lydnadsnoviser obs. inte att blanda ihop med en tredjeplacering) med fortsatt träning o en fortsättningslydnadskurs (har ju trots allt bara gått nybörjarkurs) så tror jag att vi nog ska kunna uppnå en LP1-titel om några år. :D

mina o pompes träningskompisar va oxå jätteduktiga idag!! emma o ludde hade sån himla otur, 1.5 poäng ifrån ett första pris. men de gick superbra.. 158.5 poäng. kristina o vilja fick 146 fantastiska poäng, trots 0 på platsliggning!! de e vrålbra, vilja kommer bli champion en vacker dag :D

vad gillar ni pompes frisyr? jag är inte riktigt nöjd än.. men det var ungefär 3 månader sen han hade 6mm päls på hela kroppen! så den växer som ogräs den där pälsen. på gott o ont. mest gott. för de e ganska skoj å klippa honom. tycker jag. inte pompe.

5 Comments:

Blogger emma... said...

ni va så rediga! bara synd att ni inte ska me på resten av tävlingarna i vinter...men ni tar igen det till våren!!!

Kram emma

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Du ska verkligen vara supernöjd med Eran insatts! :D Klart Ni kommer att få Erat LPI en vacker dag! Med träning, träning och åter träning så ska Du se att Ni kommer att fixa det galant! Nu ska jag ta och gå igenom alla kort jag tog, vilket blev närmare 300 kort totalt. Phu!

6:27 em  
Anonymous Anonym said...

Fel av mig; 377 kort blev det. Alltså närmar 400 kort snarare än 300 ;)

6:45 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker ni är såååå duktiga!!! Först viltspårprovet som gick så bra och nu en helt ok lydnads debut!! Duktiga er!!! Pompes "frilla" sitter snart där den ska!! Kram till er båda! Från Sofia och co

7:23 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis med vel gjennomført LP kl 1 debut. Pompe viser at han er en skikkelig allroundhund:-)
Lykke til med trening fremover,så skal dere se det blir titler i både det ene og det andre etterhvert!
Ha en fin førjulstid og kos dere masse.
PS! Neste år tenker jeg du kommer til å merke forskjell på konsentrasjonsevnen til Pompe også. Disse gutta trenger litt tid på å bli "voksne". Anton er i hvertfall mye mer konsentrert nå enn hva han var for bare noen få måndeder siden.

10:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home