måndag, november 13, 2006

ånger

Idag har jag varit hos veterinären. ja, pompe oxå förstås. han har fått sin första spruta med vaccin. de gick fint.. sen sa jag att jag skulle kastrera pompe om en vecka, o frågade om de va några problem eftersom han får antibiotika o de här vaccinet nu. de va visserligen inga problem men veterinären blev helt förtvivlad att jag skulle kastrera honom "förstöra en så fin bedlington"! alltså, hon e väldigt tja.. hon e.. vet inte hur jag ska beskriva henne, men man får ta henne med en nypa salt, samtidigt som jag vet att hon e en väldigt duktig veterinär. men när hon hade gått ut sa den rara lilla sköterskan försynt att hon faktiskt har rätt i den hon sa, även om hon har en förmåga att säga saker lite väl hårt. hur som helst så var jag glad att hon sa vad hon tyckte o när sköterskan oxå sa samma sak så kände jag att jag inte vågar ta risken att få en tjock o slö hund. jag har ju trots allt inga större problem med honom.. å de går ju göra det senare om jag ändå vill. de går ju lixom inte ångra sej om man gjort de!! hm.. nu kommer min pappa bli nöjd *suck*

när vi kom hem tog vi en promenad i skogen (om ni inte redan förstått de), de va jättelänge sen jag var i skogen... har varit så lat o förslappad på sistone! å så har jag ju haft lite saker för mej oxå. skola å sånt där. nu måste jag sätta mej å läsa en bok.. social cognition. har nämligen missat en föreläsning idag så de e väl bäst å läsa in det som den ska ha handlat om.. fast som den säkert ändå inte har handlat om.. lars erik är som han är.. en proffessor med för mycket intelligens o för djupa funderingar för sitt eget bästa.

förresten.. lägg märke till pompes nya reflexsele (jag vet, inte nödvändig på dagen, men jag va ju tvungen att testa den!!), såg så fina selar hos vetten.. men dyra. så jag åkte till ÖB o köpte denna ekonomivariant för 34.50:-... passade faktiskt över förväntan!!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hunden behöver faktiskt inte bli slö och fet bara för att den är kastrerad. Min hund är kastrerad och han har blivit myket bättre, livfullare och mer samarbetsvillig sedan kastreringen.

1:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home