fredag, december 01, 2006

spektakel

Skogspromenad idag. Vi tog en långis. De va skoj =) Mariedalsskogen är det bästa som finns. Vi fick stanna till på ett ställe i skogen. Det växer nämligen ett alldeles speciellt träd där. Skinkträdet heter det. Där växer det skinka på grenarna. Men bara om man blundar och tror innerligt att det kommer finnas skinka där när man öppnar ögonen (de va vad jag sa till pompe iaf).

Nalle trodde inte, så han hittade ingen skinka. Tji fick han.. men när han var snäll o Posade på stenen en stund så fick han lite i alla fall.

Jag brukar ha Pompe lös i skogen. Det går ganska bra.. han har blivit bättre med att inte sticka iväg efter spår hela tiden.. tror faktiskt de e efter att jag börjat träna viltspår. känns gott, men man får ha koll på honom. Nalle är ingen idé att ha lös. han verkar faktiskt bli av med hörseln i samma stund man knäpper av kopplet.

Vid ett tillfälle, när vi var som ljupast in i trollskogen såg jag att bägge hundarna lyfte upp näsan, vädrade och stirrade ut i skogen! Då förstod jag att dom fått syn på något.. rådjur, tomte, vad vet jag? Fick reagera blixtsnabbt på pompe, han hann börja kuta, jag efter o tjoade på honom. fick stopp på honom *puh* näe jag vänder mig om ser jag ett gult streck.. jag hade släppt nalles koppel mitt i allt o han förstås stuckit efter whatever det var för nått! nån minut senare kom han tillbaka ut mellan träden.. såhär belåten <---

men tack o lov att de va nalle som stack.. han orkar inte så långt o är lite orolig att tappa bort flocken. pompe bryr sig inte.. jaktinstinkten är så stark.. jag hade antagligen fortfarande gått runt å skrikit efter pompe om de va han som stuckit.

ja, sen bar det av hemåt. vi följde järnvägsspåret hem. Inte lika trevligt som att gå på stigarna men.. de funkar. hittade det här skojiga trädet på vägen hem. pompe blundade o önskade det mesta han kunde att de skulle växa skinka på det. men det går bara med skinkträdet. faktiskt.

När vi kom hem igen byggde jag upp en minifotostudie och tog lite kort på Nalle! De va skoj. Pompe är ingen idé att försöka fota. Han tycker de e så tråkigt.. Dessutom är han mest bara snygg när han e nyklippt o badad! Nalle är alltid en hotdog. Kan ni tänka er att den här puddingen är 9½ år gammal??

2 Comments:

Blogger emma... said...

han e såå himla söt, nalle! fast pompe är ju oxå himla söt...på ett lite fåraktigt sätt...hihi! ni verkar ha haft en trevlig tur i skogen! myspysigt!

4:16 em  
Blogger Gordon said...

Hej Emma, Pompe och Nalle! Vilket snyggt foto på Nalle! Det ger en alldeles speciell och suggestiv effekt när det är i svart-vitt. - Kram från oss i Skara-flocken

4:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home