måndag, november 27, 2006

Pompe hos sjuksystern!

Idag har jag gett pompe hans andra spruta. min första.. alltså, första gången jag stuckit en nål i någon! kolla på den.. typ en centimeter.. pompe var snäll fast han nog kände att jag var nervös =) för svettigt va de en stund, innan jag tog mod till mig o stack in nålen i nacken på honom!! de va 4 ml den här gången. så småningom ska han få 10 varje gång.. de e hela den här sprutan fylld. måtte det hjälpa, så att jag inte gjort det i onödan!! varannan vecka i kanske ett-två år ska jag spruta in det här vaccinet i honom. förhoppningsvis är han allergifri och klådfri sen.

4 Comments:

Blogger emma... said...

usch va läskig sprutan ser ut o vara...stackars pompe. I dag på daigiset sjöng vi ramsan om POMPERipossa, då kom ja o tänka pompe!hihi
min rubrik e nog faktist liite finare än din gröna...haha

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

Pompe, du får bo hos mig om din matte Emma har tänkt att fortsätta på det här viset..

9:30 em  
Anonymous Anonym said...

Har just berättat för Vilja att du ger Pompe sprutor för vänlighetsskull! Så nu förstår hon det.. det är inte lätt att vara liten..

Matte Kristina

9:32 em  
Anonymous Anonym said...

Hoppas verkligen att sprutan kan hjälpa lilla Pompe! Är glad att jag inte är i Dina kläder... Har svårt att tro att jag skulle klara av att ge någon av mina hundar en spruta. Beundrar dig Emma som klarar det!

2:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home