onsdag, december 06, 2006

grattis ! =D

oj, va kul me galet många besökare på min blogg =) (även om hälften av besöken säkert är jag själv). Grattis Emma, som blev besökare nr 8000!! :D

har varit en sväng i skolan idag. imorn är det möjligt att jag tänker skolka från seminariet... och föreläsningen (den sistnämnda e iof inte obligatorisk, alltså e de inte skolk) . Jag ska nämligen ha läst en bok på 280 sidor innan veckans slut.. har inte börjat med den, o på lördag o söndag är jag i stockholm på Hund 2006. alltså behöver jag läsa.. o för att läsa måste jag va hemma.. alltså måste jag skolka. har inget val. visst e de så? *hmm* stackars mej..

ska börja me fäskfoder till pompe tror jag.. eller kanske hälfta hälfta i alla fall, för å se om de kan förbättra hans klåda (som jag iofs inbillar mej har blivit aningen bättre, men prickarna e kvar). ja tror pompe skulle tycka de va gott oxå.. han e ju inte världens glupskaste hund annars, även om han alltid brukar få i sig sin dagliga foderdos tillslut. bravo plus eller special blir de nog, ifall nån har koll.. får se om föräldrarna mina kommer uppskatta att ha massa köttburgare i frysen =)

har varit o köpt mat till pompe idag. köper de i en liten, liten hundaffär i skövde. de e en mycket trevlig affär. hon kommer ihåg mig o vad jag har köpt o så.. hon visste till o me att de va tredje påsen jag köper nu. hon har schnauzrar oxå.. dom va alldeles nyklippta o fina idag. får mej att längta efter en riktigt nyklippt pompe. fast han e inte så värst oklippt.. men saknar känslan man får av att haft en riktigt smutsig o fluffig hund till att ha en ren, fin o välklippt. folk utan klipphundar förstår nog inte den känslan =D

mm.. om jag väntar till typ dagarna innan jul med att klippa o bada honom nu.. dåå kommer de bli en härlig makeover. om jag kan vänta så länge. ska ju få se massa superfina bedlisar i helgen!! =D ska bli så kul. mest kul ska förtås bli att heja på kristina o vilja när dom går in i ringen (för att stanna länge) =) "hejahejaviljapilja"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

det låter som en bra ide det där med att bada Pompe inför jul. Tycker du ska bada hedwig då mä... Ja ska nämligen bada skrållan och Pucko inför julen. Kanske vill dom ha en varsin scarf.

4:19 em  
Blogger Sally said...

Hej Emma
Jag tycker du ska ge Pompe Bravo ox
det är rent kött inga andra tillsatser. Då kan du ju fortsätta med någt annat också och blanda ut som han tål. Har många kunder i min affär som vars hundar är allergiska. men har blivit bra med rent ox kött från Bravo.
Ha en bra kväll!
Anette

6:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home