måndag, december 11, 2006

horoskop

jag vill göra pepparkakor av pompe!! finns faktiskt former att köpa, men såhär till jul så e dom slutsålda.. dessutom e dom inte så bedlingtonlika som man skulle önska. så jag jobbar på att fixa en egen form på nått sätt. såhär långt har jag kommit! -->

ska väl skriva ut den o sen.. tja.. vet inte riktigt =) jag kommer kanske på nått!!

jag har gett pompe gift idag. eller vaccin som de kallas. de gick bra.. jag kom på att de va dags idag, så jag sprang ner, tog fram sprutan o vaccinet o sprutade in det. hann inte ens bli nervös =) fast de va lite jobbigt att de va hela 6ml som skulle in.. nästa gång blir det 8 tror
jag.. sen 10. stackars mitt lilla hjärta. han kliar sig mer nu.. men snart så ska nog pompes lilla kropp bilda massa antikroppar hoppas jag.

har jag sagt att jag annars tycker att han kliat sig lite mindre på sistone? jag tror att det är tack vare hans nya foder.. eller han har ätit det ett tag. men de e jättebra.. ANF kalkon och korn. de rekommenderar jag till alla med hundar med känslig hud. verkligen värt att testa.

jo. i hundsport som kom idag var det med ett horoskop o en beskrivning av hundarna av de olika stjärntecknen. pompen min är en fisk. om honom står det bland annat såhär: "Du bryr dig faktiskt inte om var någonstans du befinner dig på rangskalan och skulle aldrig få för dig att bråka om något så oväsentligt" stämmer till 100%! pom
pe lägger sig på rygg så fort nån visar antydan till att vilja bråka om detta. vidare står det: "charmig och vänlig är du, men saknar trots detta inte temperament" alla som känner pompe vet att detta stämmer =) sen står det ett par rader som stämmer lite sådär.. sen kommer denna:"fiskhundar som tvingas ut på lydnadsplanen eller in i utställningsringen tvärt emot deras vilja visar med all tydlighet ett detta inte är deras favoritelement." eeeeh stämmer!!

om karriären står det såhär:" man kan kallt konstatera att det inte går att tvinga dig till något du inte vill göra". en mening om vatten som stämmer sådär.. pompe älskar inte vatten som dom skriver.. men sen står det: "egentligen är alla vägar öppna för dig. bara du vill tillräckligt mycket. men det vill du ju inte alltid, tyvärr" ja.. just där är ju mitt o pompes lilla problem =)

ska bara berätta vad det till sist står om kärleken.. "inte mycket av den varan i år heller." nee, blir ju så när man e krypt o inte får sprida vidare sina gener.. "Lite snabba ögonkast på väg in i rastgården eller så, men mer blir det nog inte. Lika bra det, på det här sättet kan du fortsätta med det du är bäst på - drömma." hahaha!! jaaa.. drömma är sannerligen det pompe är bäst på i livet. så ofta som han bara står o glor rätt ut o är i sin egen lilla värd. min rara lilla fisk.