måndag, december 11, 2006

stora staden stora mässan

i lördags åkte jag, emma, kristina o vilja till stockholm. stora stockholm. de va mååångamånga hundar där å mååååååångamånga människor. mycketmycket saker att köpa o titta på. jag köpade ett retrieverkoppel.. kom p åmej med att haft retriever i 16 år men aldrig haft ett retrieverkoppel. så kan man ju inte ha det. så nu har jag rådit bot på det. köpte oxå ett koppel till pompe förstås. tunnt i svart skinn. han klär ju egentligen klart bäst i brunt, men han har ett så himla fint halsband i svart läder som han inte riktigt kunnat använda pga brist på matchande koppel! så var även det problemet botrådit.

jag köpte en sak till. eller två. bajspåsar som var gula och lila. jättefina. hade gärna haft fler färger men i sanningens namn plockar jag bajs så ytterst sällan (vovvarna bajar ute i skogen) att jag aldrig skulle hinna förbruka alla dessa påsar.

ja förutom att ha köpit saker så har jag tittat på lite hundar. massa raser hade en egen monter så man kunde prata me ägare av rasen osv. i rasmontern för bedlington stod två rara vovvisar. dom va visst från isotop o en till som jag inte kommer ihåg. tjejerna i montern va dock inte så himla pratglada så jag gick förbi ganska fort. alla bedlisar jag såg i helgen var ju fina.. men inte så lika pompe. nu har han visserligen lite mycket päls. men dom hade så ynkliga o spröda kroppar!! pompe är ju ändå ganska bastant, mitt i sin smalhet. kan varit flest tikar jag såg iofs.. men jag tror oxå pompe e lite muskligare oxå än många av de där hundarna! å så har han inte samma pälstyp heller. han har mycket tjockare o inte lika smålockig.

den enda bedlingtonmänniska jag egentligen pratade me va min uppfödare. har aldrig träffat henne förut så de va himla skoj o se vem hon va irl så att säga. en hund från hennes uppfödning blev visst BIR sen oxå. de betyder bäst i rasen. blå skuggans easy spirit a de.. tyvärr såg jag inte när bedlingtonarna ställdes ut för jag ville kolla på kristina o vilja! Fina fina vilja o duktiga kristina skötte sig så bra att vilja trots att hon fällt bort hälften av all sin päls blev 4a av alla 19 juniortikar (fast av bilden t.h att döma funderar nog farbror domare på om han inte gjort fel som inte placerat henne högre). HP fick hon oxå.. förstår mej inte så mycket på vad allt de där betyder i sanningens namn, men de va spännande o jag har lärt mej lite mer om hur en utställning går till! Har sån lust att ställa ut nalle, men jag vågar inte. han skulle säkert inte sköta sig. dumma gubbe.

för övrigt missade jag både agility, freestyle o lydnadstävlingar o uppvisningar!! o dessutom bedlingtonbedömningen som sagt =) låter lite misslyckat om man tänker på det. fast de va alls inte någon misslyckad helg! alldeles trevligt o roligt hade jag, de e inte minst emmas o kristinas förtjänst. Tack för trevligt sällskap! o extra tack kristina som körde o körde tryggt å säkert alla milen trots att ja å emma inte ens orkade hålla oss vakna!
Å givetvis massor av tack till skalman att vi fick bo i din superfina o perfeka lägenhet, helt centralt!! de va perfekt!!

får åka till MyDog i göteborg i januari o kika på agility å freestyle istället! å bedlingtonbedömningen. så är det problemet löst. förresten så har jag blivit knäpp.. kan knappt kolla på sånt där.. uppvisningar av vilket slag som helst nästan, me musik o så utan att börja böla! ingen aning varför.. e väl typ skadad i huvet på nått sätt!! men de e ju såå vackert.. hm. *skäms*

nu e väl mitt största problem studierna. böcker böcker böcker hit å dit. "hjälp!" ska försöka sätta mej ner o läsa lite nu. eller lägga mej ner.. o somna.. hm. *suck*

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi ska åka till Örebro! På inoffeciell utställning och lydnadstävling, då kan du ställa Nalle i veteranklass!

Pratar mer om det i kväll!! Ses

..nu måste jag plugga...
Kris

1:22 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vill oxå ha en central lägenhet, så man kan få besök... :(

11:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home