fredag, december 15, 2006

all ära..

.. och nobelpriset till den som uppfann nässprayet. vilken fantastisk uppfinning. förbättrar kvalitén på livet något oerhört under livets förkylda stunder. hoppas verkligen uppfinnaren fått all den uppskattning han/hon är värd. <3

ouppfostrade hundar man har.. gick till "hagen" med dom idag.. där brukar jag kunna släppa även nalle lite. Men idag när jag hade dom lösa där såg jag att bägge hundarna började stirra bortåt i hagen, mot samhället lixom. när jag följer deras blick ser jag en katt. nalle gick sakta framåt och i samma stund jag ropade STANNA så for dom iväg som om min röst vore ett startskott för en kapplöpning. Kutar vi inte nu så får vi inte chansen tänkte dom väl *suck* snacka om å ha misslyckats i uppfostran =) tack o lov att nalle har ganska dålig uthållighet o pompe gärna gör som sin storebror (iofs oftast bara de dåliga sakerna storebror gör).

bakade pepparkakor igår. dom blev oxå lite skrovliga men jag kom nog på varför! när jag gjorde degen så exprimenterade jag lite o hällde i en tredjedel rågsikt istället för vetemjöl! dom är alltså lite fula.. men nyttiga =) förutom typ 150g smör å maaassa socker. förresten blev det inga goldenar. det blev grisar o älgar istället. o hjärtan. nalle får välja vilka han vill vara.

nu måste jag skriva på min pedagogikuppgift. de går nog ganska fort, sen ska jag kolla vilken bok jag ska ha saminarium på nästa vecka i skövde. jag tror att de e en bok jag inte har. de e inte bra. fast ganska bra. funderar nämligen på att klippa pompe idag. skulle ju vänta till jul meeeen... de e ju nästan jul!! han måste ju trots allt va snygg på söndag när han ska lussa. bada vet jag inte om de e nån idé när han ska in i ett ridhus. får se om han e för smutsig för att klippa.. vill ju klippa nalle me. hmm.. hoppas inte jag har boken!!