lördag, december 30, 2006

ontologisk trygghet

ja e ensam nu. hedwig är hos mig. men bortsett från henne. hon e ju bara en fet katt. iofs en fet katt som jag tycker bra mycket om.. men borsett från katten är jag ensam. eller.. kvalster å sånt.. nåväl. mamma, pappa å doggarna e bortresta. å mormor e hemrest. fast alla har rest till samma ställe. linköping.

de e ganska så skönt. men lite ovant att inte behöva känna efter så man inte sätter fötterna på en hund när man tar ner dom från stolen. på tal om hund förresten. jag har en kusin som e typ 3 år.. eller kanske 4. vet inte. hon va iaf hos oss en sväng i tisdags. då frågade hon varför inte pompe har nån päls! "men det har han väl?" sa hans mamma då.. "näe, han e bara luddig". knasiga barn :D

igår var jag i stan. eller jag var i skövde.. me bea. ja shoppade ett par fina byxor. kritstrecksrandigt ylle.. typ.. eller ja vet inte riktigt. hur som helst ska jag ha dom till mina skor som jag köpte i förrgår. ett par finskor. de har jag aldrig haft förut =D alltså, dom har typ en liten klack så de låter sådär fint när man går i dom. stilfulla skor. sen så köpte jag en fin ögonskugga o en sjal, svart virkad med lite glitter, som jag ska ha på nyårsfesten imorn tillsammans med min svarta kjol me tyll under o mitt grönturkosa linne me paljetter. fast inte de stilfulla skorna. nä, imorn blir det ballerinaskor. passar bättre. å så köpte jag en grön tröja oxå. just de, köpte en liten present som jag ska ha med till festen oxå. blir väl nått byte av nått slag =)

sen handlade ja å bea grejer till tacos som vi åkte hem till mej å åt. de va gott de.

har försökt komma igång me en tenta nu. den ena tentan i socialpsykologi ur ett teoretiskt perspektiv. har kommit fram till att jag ska skriva om Ontologisk trygghet, tillit och en tro på Gud. Typ.. å sen kanske jag får välja nått mer ämne om jag inte får ihop tillräckligt mycket om detta. vilket jag nog inte får. är inte lika bra på att bajsa ord i uppsatser som jag är på att göra det i bloggen. eller så vill jag helt enkelt bara skriva saker av kvalitet där till skillnad från här. hm. ska väl fortsätta nu..

2 Comments:

Blogger Johan said...

hoppas du och hedvig sover gott inatt. är säker på att ni inte blir störda av några, ibland jobbiga men otroligt härliga hundar i alla fall. Lycka till med tentan och Utstyrseln till imoron låter super. Året börjar bra.

1:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Åå..sorglig att vara hundalös.. =( Hoppas du får en rolig nyårs kväll! Kram o hej =)

12:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home