lördag, april 01, 2006

ååre!!

ber upprörd läsare om ursäkt för att jag inte förvarnade om att jag skulle komma att vara bortrest....

hej =) jag är hemma nu... har varit i åre och haft det gott!! åkt massa härlig skog =) vi hade tur så det kom massor snö under tiden vi var där. innan hade det varit barmark nästan... i byn i alla fall.. å jätteisigt i backarna. men vi fick snö så vi teg!! å de va ett skojigt gäng jag åkte med.. om än lite... konfliktrikt... å vi hade sköna kvällar med sällskapsspelande, mest i form av alias och rummy. å så var vi i badhuset.. bubbelbad å saunaworld me massor bastuar å grejor. helhärligt! men gott å va hemma nu.. speciellt efter 8 timmar i bil! gott å träffa pompebäbisen oxå.

förresten var det ett riktigt äventyr att åka till åre! när vi åkt typ 8 mil gick växellådan på en av våra två bilar sönder! katastrof juh! vad gör man??? åker hem med den hela bilen å försöker låna en annan av nån? nää de kändes ju inte som en bra idé.. men efter några telefonsamtal så kom en bergningsbil och hämtade upp oss.. jag satt i den bergade bilen när vi åkte till bergarens ställe.. där fick vi fyra töser vänta tills grabbarna åkt till skövde där det gick få tag på en hyrbil å sen till timmersdala för att hämta en takbox o sen tillbaka å hämta oss å packningen. sen kom vi iväg 3 timmar senare å fick streckåka för att hinna fram innan receptionen där vi skulle hämta stugnyckeln stängde. ja sen skulle en tjej som var med oss låna hyrbilen en kväll å åka till östersund för att hälsa på en kompis... på hemvägen får hon något på rutan så den går i tusen bitar! men de gick inte igenom som tur var.. men stackars emil har fått köra med sprucken ruta typ 70 mil.. ja å så fick karin en sträckning i knäet igår.. ganska illa... men men! vi lever alla i alla fall! å på uppresan stod en hel bamseflock renar på vägen! ja lovar, flera hundra!! en vit =) asful! de va skoj.. har nog aldrig sett en riktig ren förut.

jo sen träffade jag tom! gammal alingsås kompis.. i värmestugan.. helt oväntat =) superkul. åkte lite me han men han va en raceråkare! å lössnö.. de gillar inte mina blades. men men! har haft en härlig vecka som sagt... mest åkt på tegefjäll eftersom snöandet å blåsten gjort att högkullen varit stängd... inte så mycket öppet i själva årebacken lixom. trist.. men de gör inte så mö!

åh, jag ska servera på ett bröllop i alingsås den 22/4! de e mitt fjärde bröllop i alingsås =) alla har jag serverat på!! men nu e de en gammal bibelskoleklasskompis som gifter sig me en tjej från pingst i alingsås. ska bli kul! en annan bibelskoleklasskompis ska sjunga.. å så ska min teamvän emma oxå servera. grymmegrymt. ska försöka fixa en alingsåshelg, så jag kan hälsa på kompisarna oxå när jag ändå ska dit =) ah kuuul!

neh, kommer inte på nått mer å berätta just nu! hejsvejs =)

1 Comments:

Blogger Hannahbejb said...

åh, vem är det som ska gifta sig?? jag vill också gifta mig!!

11:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home