söndag, mars 19, 2006

vilket hundliv



ja... idag var den här. dagen jag längtat så länge efter... dagen då pompe skulle klippas. det tog te och en halv timma att få han så fin som han är nu.. han e säkert ett halvt kilo lättare också! jag ska njuta i fulla muggar nu de närmsta dagarna för såhär fin kanske han aldrig mer blir. nu är det nämligen dags för mig att ta över klippningen. de e ingen lätt match att klippa en bedlington snyggt. och det lär jag inte göra på flera år. allt jag hoppas är att han ska gå att se på i alla fall. men men.. nu ska han väl klara sig någon månad i alla fall. =) ååh, han e så mjuk och len och vit.. som en bomullstuss *älska* åh så har han fått skutta runt o leka me fyra snygga bedlington tjejor idag oxå, min lilla godbit. snacka om att va en lycklig kille! knappast så jag fick med mig honom hem! å hon som klippte honom sa att det nog verkligen inte hade blivit några problem för honom att bli utställningschampion.. om jag fått ställa ut honom. (får inte det eftersom han bara har en... ni vet.. sten..)

idag var jag och lyssnade på hildas kör i lidköping.. dom sjöng fint. men jag orkade inte va så engagerad publik. lite trött. blev lite få sovtimmar i natt och lite stressig dag idag. var på olins igår och dansade. kom hem halv tre.. så fick jag gå upp nio idag för att börja bada och föna pompe.. tog en o en halv timma, sen skulle jag iväg å klippa´n de tog tre o en halv, sen kom jag hem en knapp timma innan jag skulle iväg.

å nu e de la dags för en kvällspromenad.. gonatt gonattttt oj.