måndag, mars 06, 2006

firrevakt

jag e lite lat. borde va påväg till gympan nu, men träningskompisen har migrän å då orkade jag inte lyfta rumpan ur stolen. känner mej jättelat, men så får de va nu. tur att man inte e själv med att träna för då skulle jag aldrig orka ta mej iväg!

åh jag e lite fiskvakt nu! de e så mysigt. pappa rengör sitt akvarie. alltså jätterengör, me kopparsulfat å grejor för å döda elaksinnade alger. så nu har han fyllt upp ett annat akvarie där fiskarna får bo sålänge.. under renoveringen eller hur man säger. å de akvariet står här i mitt datarum, pompes sovrum. de e så mysigt å ha lite fler vänner här. och mest av allt älskar jag sug-på-rutan som jag så kärleksfullt kallar honom. han e de finaste jag vet. en brunprickig fisk på ca 15-20 cm. när han suger sig fast på rutan me sin pussmun får han mitt hjärta att smälta. de e inte min vän sug-på-rutan på bilden, men han ser nästan likadan ut. sug-på-rutan e lite sötare bara..


2 Comments:

Blogger Gustav K said...

ah shit, det dära med träningsmotivationen känner jag igen :) Min löpkompis är i utlandet, och sedan hon flyttade dit har jag kutat typ 1 gång :) Men jag är glad ändå :)

3:13 em  
Anonymous Anonym said...

Jag blev besökare 900!!
Vad får jag för pris?

/ Ila

2:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home