söndag, februari 26, 2006

våren kan ha kalla öron..

..men jag saknar er krokus, snödroppe och tussilago.

älskade tangentbord. jag är så glad att vi är återförenade. jag har faktiskt saknat dig.. dig vet jag var jag har... dina tangenter är djupa, så jag kan säga vad jag vill. släppa ut alla mina tankar och känna att du verkligen tar emot dom. jag behöver inte oroa mig att komma emot några känsliga punkter som gör att allt blir ett enda stort kaos. att allt blir fel... med dig kan jag prata hur länge som helst, hur mycket som helst. de e lixom inte jobbigt. visst har du dina skavanker, det har vi alla. ditt s och ditt e är inget vidare, och m börjar tappa sin kraft. men jag har lärt mig att leva med det. vi hör ihop du och jag. jag gillar verkligen dig.

ja e så himla glad att vara hos pompe igen.. saknat så mycket. på lördag fyller han 1 år. då blir det kalas. kanske.

ej var jag våg
ej var jag sky
död som en is
fjättrad jag låg

kom så du sol
gjorde mig ny
nu är jag våg
sky kan jag bli


:) den dikten lärde jag mig när jag satt på tunnelbanan. en hälsning från sl kan man säga... tycker inte ens den e bra. inte så.

hockeyfinal. de ska visst va ganska spännande. 5 minuter kvar. men de gör inget att jag sitter här för jag hör ändå vad som händer. gode tid, vilka kommentatorer! tänk om jag skulle va kommentator. skulle sitta tyst. :)

har haft en så bra helg. jättebra.. fått umgås massor me min hilda. nu åker hon tillbaka till skåne igen! de va kul å träffa skalman oxå. han är en man med ett gott hjärta.

jag har ont i ryggen. jätteont :( kvar från aerobicsen i onsdags fast i förvärrad form. men de gör inget. kan ha lite ont gott.. ja e så skonad från smärta å plåga i övrigt.

nä. men ska la se dom sista två minutrarna kanske innan vi blir olympiska mästare i hockey.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du ska citera en dikt så borde du åtminstone citera den rätt. Så här ska det vara:

Ej var jag sky,
ej var jag våg.
Död som en is
fjättrad jag låg.

Kom så du, sol,
gjorde mig fri:
Våg är jag nu,
sky kan jag bli.

Själv tycker jag att den är väldigt fin.

11:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home