söndag, februari 19, 2006

elefanten sover i sitt lugna booo

ja undrar så vad elefanternas fötter heter... de e ju naturligtvis inte klövar eller klor, inte hovar eller tassar, inte ramar eller dasslock.. vad heter dom?! dom heter väl inte fötter? *suck* har funderat på de här länge nu.. jag behöver ett svar.

idag har jag spelat flöjt i kyrkan. me vivvi å hanna. fyra låtar... de gick jättebra. vi va grymmegrymma. ah ah.

åh. ja har köpt biljetter nu! till stockholm... ja å Hilda ska åka dit å hälsa på skalman. å gå lite på stan å så när han jobbar! blir jättekul :) åker på torsdag å kommer hem på söndag. ska verkligen bli asroligt. missar en föreläsning... men de ordnar sig nog ändå. har ju snälla klassisar som äkert låter mej kika på anteckningarna. å så borde jag få mina böcker vilken dag som helst. fast vill inte läsa engelsk litteratur :( tråk.

ö. ja e trött. måste va pigg till floor filler ikväll. bäst ja vilar lite. ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

2 Comments:

Blogger Gustav K said...

"Elefantens fot brukar kallas klumpfot. Elefanten är egentligen tågångare (precis som hund och katt). Men det syns inte utanpå foten, eftersom den är förstärkt med en stor elastisk trampdyna bakom tårna. Därmed får foten en större yta att vila på och trycket på marken blir mindre. Elefantfoten har fem tår. Varje tå är framtill försedd med en nagelliknande hov. Elefantens klumpfot och pelarlika ben gör det lättare för den att bära upp den enorma kroppsvikten. 2000." Källa: http://www.biol.lu.se/zoofysiol/Svar/Rorelse2.html

6:35 em  
Blogger Gustav K said...

Lundensarna brukar veta :)

Så trevligt det låter med en tur till huvudstaden. Kan också tänka mig att ställa en tur dit. Fast götet är tillräckligt stort för min del, tror jag :) Känner inte igen alla människor jag möter på stan. Som i skara :P

6:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home