torsdag, februari 16, 2006

bekymmer

de e massa saker som bekymrar mej.... de e tragiskt nog inte att folk svälter i världen... eller att tusentals dör i aids... eller att arbetslösheten ökar o att göran persson e stadsminister. jag bekymrar mej över annat... världsliga ting. som att jag och pompe måste klara av ett inträdesprov för att komma in på agilitykursen... å att ja måste försöka komma in på nån annan kurs än kontakt 1an jag kom in på, eftersom den går samtidigt som agilityn.. å att nästan alla kuser börjar den veckan som jag är i åre.. o att jag inte har pratat me dom jag ska åka till åre med än, å sagt att jag har bestämt mig.. och över att jag har bestämt mig.. ja, sen bekymrar mej pompes klippning, pälsen bara växer o växer å jag måste av ekonomiska och praktiska skäl lära mig klippa själv. de känns omåttligt svårt på huvudet å nosen.. å att en klippmaskin kostar minst 1500 kr.. å att om jag lär mig klippa själv kommer aldrig pompe träffa dom 4 bedlingtonarna som han får leka med hos sin frisör... och att jag missar floorfiller ikväll, och inte kan se reprisen imorgon.. å att det ligger en mobilräkning framför mig.. och att tre trista böcker som jag ska betala över 1000 kr för är påväg till mig på posten. och att jag kommer ha dåligt samvete över att jag inte läser dom när dom kommit. det bekymrar mej att jag pratar lite för sällan med mina bortresta och bortflyttade vänner..

äh, ja ska sluta bekymra mej!

idag har jag gått en långpromenad i skogen.. de va mys! å ikväll ska jag träffa 3 härliga vänner, laga mat och bowla. de blir en bra dag! jag har inte fått min kurslitteratur än så jag kan göra massa nyttiga saker som jag får för dåligt samvete om jag gör när jag borde plugga!

jag ska sluta bekymra mej :)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skriv en lista med alla dina bekymmer. Koncentrera dig på att lösa ett i taget. bocka av dom från listan när det är ute ur världen och känn dig lycklig när listan minskar!!

/ Ila

5:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home