måndag, februari 13, 2006

tiny

Ja.. de e nog så att ingen hunnit läsa mitt förra inlägg än. men jag skriver inte för er skull, jag skriver för att ja tycker de e så himla kul, ifall nån trott nått annat, typ att ja e värsta fina altruistiska människan. jag är en egoist, det är ett faktum. en egoist me narcisitiska drag. japp. inget jag jobbar för att dölja.

de e högljudda tangentbord här. jag skäms lite när jag låter så mycket... de sitter bara två personer till här inne. en söt kille i mössa, som ringde nån nyss å sa att han sökte armen. nu går han förresten. hoppas han inte sneglar på min bildskärm. *svälj* sådär, nu skäms jag inte för å knappa längre. den andra gubben sitter så längt bort så han ser mej inte ändå.

hämtade min org. tenta förut. allt det stod var Bra!, dvs samma som det stått på varenda tenta i hela klassen. härligt med engagerade lärare!! skillnad e de me ali. gode tid. gode tid... alltså, när han kastar ut en fråga i klassen å nån svarar.. då spelar de knappast nån roll hur rätt personen har i sitt svar, ali kan ändå hitta nått sätt att säga saken på som är mer rätt! han skrämmer mej... men han e rolig oxå, han skulle berätta att boken vi har nú som kurslitterautr inte är speciellt rolig. ja, jag e ganska säker på att det var just det han ville få sagt. men ni anar inte alltså, hur mycket avancerade ord han lyckades hitta om att det finns ett intuitivt motstånd i oss att vilja läsa den osv. ja tror han e sinnessjuk. men för all del, han e en bra lärare, jovars. de e han.

jag, skriver i storlek tiny nu, så jag känner att jag kan sitta här å skriva så mycket jag bara vill. inte för att ja inte gör de annars oxå men.. de e ju faktiskt läsarnas egna fel att dom e så korkade att dom sitter å läser igenom all skit jag skriver! nej gode tid. en man vid namn thomas här inne pratar just i högtalartelefon.. varför i hela friden! den där tjejen som ringer kanske inte vill att jag ska höra deras samtal. uuh, äntligen över. de va jobbigt! kände mig som en avlyssningsapparat. dom kan inte ha ett kul liv! stackars apparater.

nu e jag snart ensam här inne... undrar vad jag då ska hitta på för bus. hmm... fast ja e ingen busig person. näe. ja ska göra snälla saker. förresten ska jag äta min macka jag har packat ner i väskan nu. nu kom en ny gäst in hit. han har skinnjacka. de tycker jag e osexigt.

när jag kommer till skara ska jag köpa kattmat å kattsand. de känns gott å ha nått å göra. de e 23 minuters väntetid där idag. de e inte mycket, men de känns segt å bara sitta still, på en bänk, i ett väntrum som luktar kiss. oj, de skulle jag kunna skriva en sång om. på en bänk, i ett väntrum som luktar kiss. oh oh oh.. luktar kiss... ooohoo. fast ja tror ja tar å skriver den nästa gång jag sitter där istället, då får jag mer känsla i låten. ooho ohh

oh... här sitter jag, en gammal narcisist. på en bänk, i ett väntrum som luktar kiss... vrååål. ja, de ska bli en metal-låt. de passar bra.

egentligen känner jag lite för å gå till zofias zoo å fråga om hon behöver någon sommarjobbare. de e lite långt bort å jobba i skövde, men jag gillar sofia, hon e snäll å hon har 4 barn, likadana barn som min pompe, bedlingtonterriers alltså.

funderar på vilket som e jobbigast att läsa, tiny eller huge, jag börjar lixom känna nån märklig tillfredställelse i att reta mina läsare så mycket som möjligt. genom att skriva vrålmycket å vrålointressant... å se om dom e uthålliga/dumma nog att läsa. fast å andra sidan kommer jag ju aldrig få veta hur det ligger till ändå. de e lite trist. mmm...

jo... ja sa ju att jag ville bli doktor. faktum e att jag under föreläsningen fick lust att införskaffa mej ett nobelpris. så de får nog bli mitt mål... "nobelpriset i socialpsykologi (finns de nått sånt?) i år går till Dr Emma Arvestrand". eller nä... ja vill inte heta arvestrand längre då, ja måste hitta nån me bra efternamn att gifta mej me. undrar vilket år de blir. 2020 kanske. de känns rätt lagom. 37 år känns lagom. skapligt ung å snygg fortfarande när jag går upp å tar emot de... ja ska tacka mamma å pappa... å ali. kanske. å daniel ek... våran lärare i metod 1. de va han som väckte min intresse för forskning. han va en riktig charmör. me bakåtslickat hår! *huh*

nä men ja ska la kila vidare, hoppas de e varmt å gott å bussen, imorse frös jag som en gris. blir irri på busschaufförer som inte sätter på ordentligt me värme! speciellt på morgonen när jag fryser i all miljö under typ 30 grader.

ahja, hej på er! puss




2 Comments:

Blogger Hannahbejb said...

Åh, nobelpriset! Klart du grejjar för 37!!:) Hejja hejja!:) jag vill också ha ett nobelpris. Då tänker jag sitta bredvid carl-philip. Weeee!

1:42 em  
Blogger Hannahbejb said...

vad är det du läser? hur långt har du kvar?

1:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home