måndag, februari 13, 2006

nyvaken hamster

Sudda sudda sudda sudda bort din sura min, sudda sudda sudda sudda bort din sura min. munnen den ska skratta å va glad, munnen den ska sjunga trallala. munnen har du fått för den ska tralla, munnen den ska sjunga trallala.

Jag har lixom bara aldrig lagt märke till möjligheten att skriva i olika storlekar. de e ju en fantastisk möjlighet. jag kan skriva jättemassamycke. å så kan jag välja storleken tiny, å plötsligt så e de bara jättelite text! eller.. ah, de ser lixom lite ut. mindre. typ.

ja e så himla glad. ja längtar till v. 13! så blir de semester! har upptäckt att ja e ledig från skolan typ hela v. 12, typiskt att resan inte var då. men jag får väl försöka plugga igen för v 13 den veckan. :) åre e grymt lixom, men å bila dit ett gäng kompisar bara, roliga tokiga människor. de känns asspännande.

ja har så fin mössa på mej idag :) grymmesöt. ah!! de går mot ljusare tider förresten. har jag sagt de? eller inte för att ja inte tror att ni har märkt de men.. de e glädje tycker jag. ja va nått så vansinnigt trött ändå när jag skulle gå upp inatt (6.15), visste knappt vem jag var o om jag levde. men... när man väl kom ut så kände man i alla fall att det var morgon, å inte midnatt.

jag ska lämna in min intervjustudie till ali nu... känns lite läskigt. ja avslutade lixom inte sista stycket upptäckte jag på bussen hit. jag skrev halvklart, den orkade jag inte mer. skulle kunnat fixa det nu. men vet ni? jag orkar inte! *suck* ja e så oseriös. nu droppar massa klasskompisar in här för å skriva ut sina arbeten. nåväl, de har jag i alla fall gjort för länge sen! (igår). oseriösa klasskompisar. dom flesta har nog grupparbetat på den här uppgiften. de va frivilligt å jag orkade bara inte, dels för att de e så himla jobbigt å sitta å skriva tillsammans å alla vill formulera på olika sätt, å sen så måste man sitta just den tiden man har avsatt, å jobbigast av allt, man måste åka till skövde för å kunna jobba. de va asgött å jobba individuellt för en gångs skull. oj nu kommer några andra å ska skriva ut en sida på nytt bara för att dom saknade ett ord.. jag som saknar ett par meningar.

nåväl, nog om de. börjar en ny kurs idag, metod 3. de ska bli asgrymmekul. denna kursen va kul oxå tycker jag, metod 1 va roligare, men metod tre blir kul. nu ska vi lära oss att utföra experimentstudier å så. egentligen tror jag inte så mycket på de kvantitativa metoderna för socialpsykologisk forskning. alltså att ta in folk i ett rum å konstruera miljöer lixom där man utför experiment... ja tror man får ut mer riktig forskning av intervju o observationsstudier å så... fast dom e inte riktigt lika roliga :) har jag sagt att ja tänker bli doktor emma? vore jättekul å doktorera.. metodkurserna e ju typ mina favoriter. men men.. jobbigt oxå. å så känns de inte seriöst. vet inte varför, de e väl hyperseriöst. men ja tycker de känns flummigt. men kul :) ah.

idag drömde jag om en av mina bloggläsare. han va så snäll.. ja fick gå å sätta mej i hans bli för att slippa bli uppäten av krokodiler. de förvånade mej så att han hade en svart v70. inte hans stil lixom. sen lät han mig sova i hans säng oxå. de va snällt. tack! hoppas inte de va för hårt i soffan.. :)

näe, ja kanske borde knalla bort snart till e-huset. just de, gode tid! undrar när vaktmästeriet öppnar, har inte hämtat ut min organisationstenta än. fast den va godkänd, de vet jag för resultatet hade visst rapporterats in såg jag. de va la gött. å så måste ja kontrollera så att jag inte har något smink under ögonen oxå innan jag möter fler folk än jag gjort.

puss hej