torsdag, mars 23, 2006

stolt

idag har jag gjort saker. jag har gjort en smörgåstårta, med tre lager! imorn ska jag garnera den. imorn är min stora dag då jag går från att vara 22 år, 11 månader och 30 dagar till att vara 23 år. vem vet, kanske blir jag mogen imorgon. vi får väl se. ja sen så har jag gjort chokladmousse och persikofromage. jag känner mej duktig, de e första gången jag gjort något med såna där slajmblad gjorda på grisfett i. det ska tillsammans bli en fin dessert, med ett par bitar persika oxå.

idag har jag varit så vansinnig på djuren att det kokat i mig. dom var inne i grannens trädgård!!! och vägrade komma!! ja pompe kom tillslut.. nalle fick jag gå in och dra hem igen i öronen. jag skrek "du ska få så mycket stryyyk" så att hela kvarteret antagligen hörde... hm, de e inte ofta jag e så arg. han fick inget stryk.. men ganska ont i öronen. antingen har han blivit gammal och gaggig, annars trotsig för att han e svartsjuk på att pompe får lite av hans uppmärksamhet. jaa.. de e mycket med det jordiska.

igår pratade jag me min gamla teamkompis emma. de va kul.. jag saknar henne. vi hade kul ihop när vi teamade och bodde ihop! och drack te och åt varma mackor på kvällarna. kollade på smallville gjorde vi oxå =) de va kul. jag måste snart åka till alingsås och hälsa på.

jag har strykt kläder idag oxå. massor!! och börjat packa så smått. och så har jag lagt på min tenta på brevlådan.. och oj! nu kom jag på att jag glömt äta mat... typiskt, jag glömmer jämt det! nåväl, de kanske inte e för sent. ja, men då kan jag laga mat nu. det kvarstår nämligen ett faktum.. mycket nyttigt har jag gjort idag. dock inte läst något ännu. jag måste inte.. men för att slippa så mycket läsning som möjligt i åre borde jag läsa lite nu innan.. kanske kan läsa i pauserna på floorfiller eller nått. jag ska läsa om fältteori, gestaltteori och kognitiv teori. har jag för mej.. på utländska oxå, som jag inte gillar.

jag är ensam idag. mamma å pappa är i en annan del av sverige på trädgårdsmässa. kommer inte ihåg vart. hur som helst e de alltid gott å få ha de lite lugnt å skönt utan människor omkring sej. säger enstöringen. usch.. grannen kommer undra varför de e massa tass- o fotsteg i hans trädgård =/nåväl. det finns många hundar i byn. jobbigt läge bara att mina e dom enda som bor alldeles nära. *suck*

nä nu måste jag hitta på nått å äta. fullkornspasta å fläskfilé kanske.. mm de blir nog bra.
puss

3 Comments:

Blogger trevisemannen said...

Eh... grattis i efterskott?

1:16 fm  
Blogger Gustav K said...

Nu får du allt taga dig samman och skriva något snart. En vecka sedan nu ju. Lika oförlåtligt som när jag gjorde samma sak för någon tid sedan! :) kram.

4:12 em  
Blogger Hannahbejb said...

Grattis i efterskott!!!!:) Hoppas du hade en finfiin födelsedag!:) KRAM Å GVD

11:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home