måndag, april 17, 2006

natt

jag blir så matt.. varför lyder jag inte mej själv? har sagt till mig i alla fall en och en halv timma nu att jag ska gå å lägga mej så jag är pigg på agilitykursen imorn bitti men nejdå. här sitter jag å sitter. har funnit en ny passion.. vovve.net's diskussionsforum! jätteskoj.

blå hurdå? jag förstår inte.. bönder är blå och du likaså? vem är du anonyma själ? förklara om du önskar göra dig förstådd! mej kvittar det. blått e fint hur som helst.

lure coursing... alltså det finns så mycket kul man kan göra med en hund! agility är ju givet, lydnad e kul med en hund som pompe. sök och spår e kul. fast pompe vill inte leta saker.. lite freestyle ska jag ju garanterat satsa på när jag har en cirkushund! och nu har jag hittat lure coursing! (tror de hette så). då springer hunden och jagar en plastpåse typ, som drag över en stor hit och dit. simulerad harjakt kan man säga. vore skitkul å testa! e för vinthundar men pompe har ju vinthundsblod i sig. sen vill jag göra en mentalbeskrivning.. och det hade varit kul att ställa ut om pompe varit utställningsbar! sen skulle de ju va kul å testa räddningshundsgrejor... men. kanske inget för pompe! hundar e så användbara! bäst av allt e att man kan sitta i fåtöljen å kramas. de e bra de.

idag har jag varit på picnic på kinnekulle två gånger. en gång med mamma, pappa, nalle å pompe, å en gång med simon, ila, pompe, hilda, lisa, lisa, ville, frida, linda, henke, skalman, anna, anna och maria... eventuellt har jag glömt någon stackare. fint där i alla fall. massvis med blåsippor.

igår var det påskafton. uppståndelsens dag. då kollade med spänning på en eld som gott å väl kunde dragit igång en skogsbrand. var i lyrestad. de va trevligt. fast jag åt en godis som var mycket mycket hård. godis är min svaghet i livet. klockan är verkligen mycket....