måndag, april 03, 2006

blablablabla...

idag är en sån där dag som så många andra då jag känner att jag har massor skolarbete att göra, å har dåligt samvete för att jag aldrig sätter igång.. å tänker jag ska bara... jag ska bara... jag ska bara... tills dagen har nått sitt slut och jag fortfarande inte har ägnat litteraturen en blick.

timo räisänen gör mej så vansinnigt glad!!! älskar hans musik....

idag har jag drickit kaffe. egentligen är det hemligt... jag passade på nu när jag är ensam hemma. på siståne har jag fått för mej ett par gånger att jag varit kaffesugen. så vad jag var tvungen att göra nu var att påminna mig själv om varför jag inte dricker kaffe. nu minns jag hur vansinnigt äcklig denna dryck är och behöver inte dricka den på minst ett halvår.


igår var det dags för det inträdesprov som bekymrat mej den senaste månaden. pompe skulle få visa att han var tillräckligt lydig för att kunna gå en agilitykurs med lösa hundar å så.. jag tog me nalle, föräldrarna och pompe till klubben, åkte i god tid för att kidden skulle få känna in miljön och vänja sig lite. då det blev dags för vår tur gick vi fram och utförde testet. jag skulle få pompe att gå med mig dit jag gick, lite fram och tillbaka, sen göra en inkallning. pompe nosade på marken. gick med mig på ett ungefär en bit.. sen tyckte han att allt var tråkigt o konstigt varpå han kutade iväg och nosade på dom andra hundarna och kissade på lite buskar och grejer. jag ropade, ropade och ropade.. pompe var döv. så fortgick det... testet som tog 3 minuter för dom andra tog nog 10 för mig. men vi fick komma med ändå =) tur att jag inte har en ilsken hund, då hade det gått åt skogen. nåväl, sen åkte alla hem och jag gick för att träna lite på banan. jag gjorde samma grejer som vi gjort på testet, pompe gick exemplariskt fot bredvid mig och tittade fint på mig hela tiden. kom perfekt på inkallningen och var mycket duktigare än alla de 4 andra hundarna tillsammans. hmm.. min hund e ett riktigt litet as =) men jag älskar honom ändå.

idag ska jag till andina och prova hennes balklänningar. vill inte ha min egen, ska se om hon har någon som passar. ska ju på damsittning på lördag och vill va fin. faktum är att jag funderar på att ha klackskor. för första gången i mitt liv =) de knasiga e att det skulle få mig att känna mig som att jag var på maskerad. men någon gång måste jag ju bli en riktig dam!

nu ska jag göra bakpotatis å nån smaskig röra! tror de e dags för middag. sen kanske jag kan försöka läsa lite om rollteori. om jag lyckas förmå mig att öppna kompendiet.

förresten så har vi massa krokus i rabatten nu.. å snödroppar... de e vååår. bara blasket i skogen torkar upp fort nu oxå... går inte gå där! jag badade pompe igår å tänkte gå en liten sväng i skogen idag. vände när jag kom fram! tänker inte ha badat honom förgäves!