måndag, april 17, 2006

alternativ sysselsättning.

ja har lust å hoppa av skolan i två veckor =( två riktiga kräkveckor nu. förutsatt att tentan blir lika hemsk som man kan vänta sig av en avskyvärd lärare =( ursäkta mina grova uttryck! de värsta just exakt nu är att jag måste på ett ungefär ha klart min redovisning tills imorn för då ska jag å hon jag ska redovisa med ha en genomgång av det å fixa overheader osv. men ni mina stammisläsare vet väl vid det här laget hur jag är när det kommer till studier... det är som att jag och artiklarna som ska redovisar är två magneter som stöter ifrån varandra så fort vi kommer i närheten av varandra. låg typ å sov i en å en halv timma idag, egentligen inte för att jag var trött. mest bara för att ha något annat att göra än att studera. sova e bra för då kan man inte ha dåligt samvete under tiden. man drömmer sköna drömmar istället. faktiskt ett jättebra alternativ till studier. ska åka halv nio imorn så att jag får la sätta igång med kräkstudierna nån gång men... inte riktigt riktigt än.

har varit på agilitykurs idag. pompe var så vansinnigt duktig så jag är rädd att jag ska spricka av stolthet. fick mail igår kväll av hon som har hjälpt mig att klippa pompe.. hon håller på och planerar en nu kull med en av hennes tikar, Frida tror jag.. hon letar efter en hane och skrev att hon tyckte de va så synd att pompe bara har "en kula". hon hade gärna låtit honom bli pappa till valparna annars för han har så fin päls och har ju en pappa som är rysk och sveriges mest vinstrika hund. hade isf blivit valpar som var 25% ryska och 25 % engelska. blev så himla stolt. igen.. =) usch vilken äckligt stolt person jag är! men när jag satt i fotöljen med pompe i knät förut tänkte jag att jag kan va så lycklig att jag får ha honom!

idag har det regnat lite men annars e det vår nu. igår kände jag att jag längtade lite till vintern. när jag satt i bilen med föräldrarna påväg till kinnekulle. alltså allt var fint å härligt.. men så kom jag å tänka på fästingarna... att man inte kan ligga och sola på en gräsmatta utan att oroa sig för att det ska komma ett sånt där äckligt, svart kryp och klänga sig fast i huden. hujeda! huh. ryser när jag tänker på dom. å inte nog med det, sen är det getingar å grejor som flyger runt och irriterar. men.. de e ju skönt också att kunna gå barfota i kjol och linne. mm de e gott. får hålla sig borta från långa gräset bara. men vinten e finast. pulsa i snön så det knarrar under fötterna.. mm. måste beställa biljett till frizon. udrar om man tar sig nått till nyhem i år. åh imorn måste jag ringa till arla och säga om jag vill jobba där i sommar... har inte fått svar från behandlingshemmen juh =( får ringa. hm. från bussen. *suck* borta halv 9 till halv 5. aldrig vill jag bli en 7-4 jobbare!

jag e lite gnällig idag känns det som! hm. de e la huvudvärken. pms kanske! tjejer har faktiskt ursäkt att va gnälliga. ne, nu blir jag besviken på mej själv. de va dumt av mej å sitta å skriva så här mycket! allt för att slippa studierna. *suck* stackars lina som ska redovisa med mig. hon e så flitig. bäst jag kollar lite på det där nu då!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!

Hur är det med snyggingen? Läst att han anses tjusig :P
Jag och andy spårar, fungerar bra, han gillar det och husse tycker det går bra för att vara en nybörjare, jag brukar lägga ut godispår som är ganska lätta att nosa upp,ibland blir det lite fram o tillbaka med nosen längs spåret, men övning ger färdighet.


Mvh stefan

12:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Min morfar sa en gång att "lite varje dag är mycket på en vecka", så det borde betyda att mycket varje dag är sjukt mycket på en vecka vilket borde innebära att man då nått väldigt nära målet. Men du verkar ju lida av nån typ av omotivation, så lösningen är består alltså i motivation. Vad sägs om en present om du klarar dessa två veckor? ;)

3:48 em  
Blogger Emma said...

gode tid... 3.48! sover inte folk då? present... hm. vet inte om presenter motiverar mej speciellt mycket. måste finnas nån annan typ av belöning som kan motivera... hmm. sommarlov typ! de e de ju snart =) wee

4:59 em  
Anonymous Anonym said...

jag brukar oftast vara uppe 3.48pm (15.48) på eftermiddagen, jag vet inte om det är onormalt, alla andra kanske sover då? =)

2:12 em  
Blogger Emma said...

åh

2:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home