tisdag, april 10, 2007

en uppdatering..

kanske dags å uppdatera!! är visst inte särskilt flitig längre.. har lixom inget å skriva om. eller så har jag det...? har haft en kalaskul påsk. sjungit gospel å umgåtts massor me stefan och andra goa människor!

igår var jag på lydnadskurs me pompe. de e skoj me lydnad nu! nu när våren är här :D fast igår var inte pompe på humör. han var helt nere, de va nått läskigt nånstans som han hade hört tror jag.. han är ju lite sån där, pompe.. att han blir låg om de e nått som e konstigt. annars är han jätteduktig. jag är stolt över min pompe. han ska nog få en LP1-titel om några år :) dags å dra igång me viltspårningen nu oxå... fredag kanske. på torsdag ska vi till frida o fluffbollarna o träna freestyle, jag och pompe. den 27/5 ska vi hålla kurs juh :D då måste vi ha ett klart amatörprogram att visa upp.

ganska ledig nu några dagar... har lite pedagogik å pyssla med. men idag har vi lämnat in vårt examensarbete... nästan så man fick en tår i ögat. stort ögonblick. visserligen har vi inte lämnat det till sjäva examinatorn än, det är över en månad kvar. men det är eventuellt några småjusteringar som ska göras bara, efter opponeringarna är avklarade. vår handledare tyckte iaf att det var bra, han skulle ha satt bra betyg om han var examinator sa han. härligt å höra :) mm.. så att snart är man socialpsykolog på riktigt... beteendevetare även kallad.. jajjamen. det är jag det.

funderade lite idag på om man skulle söka till magisteråret... magisterexamen låter ju fint att ha. men jag har ingen lust å plugga mer nu.. å för den delen så är nog i princip alla kurserna inriktade på organisation. jag har inte lust att jobba inom organisation.. kanske man sadlar om om ett par år. men nu vill jag vara inom vård/omsorg tror jag. om 10 år kanske jag ska läsa till lärare o sen specialpedagog. får se :) men de känns inte helt främmande! annars blir jag skolkurator.. mm de kanske jag blir. det har jag ju utbildning för faktiskt. men inte ålder och erfarenhet ännu.

klasskompisarna börjar oroa sig nu.. känna sig lite nervösa och nojjiga inför framtiden. vissa har sökt magister och andra till andra kurser. en del pratar om vad de ska söka för jobb och så vidare.. många är nog rädda att komma ut i arbetslivet.. tror att dom inte har kompetens och att dom kommer känna sig mer kompetenta om dom läser mer.. jag tror inte det. jag tror man behöver praktik nu.. för att sätta kunskapen i handling.. få pusselbitarna på plats.. då tror jag man kan förstå att man trots allt är kompetent redan nu. hur okunnig man än känner sig... en del klagar också över att det inte finns några jobb där vi inte är överkvalificerade, de är livrädda för att hamna någonstans där de inte behövt ha all den kompetens vi har och att de ska få för låg lön (jösses, att folk bryr sig så mycket om pengar!).

jag är inte orolig. jag har ett sommarjobb, som jag möjligen är lite "överkvalificerad" för på pappret (mitt sjävförtroende håller inte med:) men som jag säkert inte skulle fått utan min utbildning. jag ska väl börja kika på jobb att söka till efter sommaren nu oxå.. det ordnar sig.. det gör det alltid när man lägger det i Guds händer. framtiden kan va lite läskig ibland.. men just nu känns den bara spännande. jag är så glad att jag tagit mig igenom de här 3 åren. jag är klar snart! snaaart!! weee

1 Comments:

Blogger emma... said...

duktiga du som har klarat dessa år! det får vi fira med en hemmalagad lunch hos mig ;-)

Hare!

9:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home