måndag, januari 08, 2007

puss hej

känns lite bättre nu med skolan trots att inte mycket av arbetet är undanröjt... Får ta dagarna som dom kommer nu i veckan å helt enkelt se till att allt blir gjort. blir jag tvungen att lämna in pedagogiktentan en dag för sent så e de väl inte hela världen... övriga examinationer e värre men klarar jag dom så klarar jag dom... annars så får jag klara dom nån annan gång. orkar inte gå runt å va orolig o sönderstressad mer.

nått positivt som jag kom på idag är att två av mina laster har minskat.. har inte ätit godis eller kakor på en vecka (förutom en semla som mamma kom hem me andra dagen o en glass på mässan igår) å även om jag längtar så e de inte lika tufft längre. de fösta dagarna var riktigt riktigt jobbiga.. att jag varit sockerberoende är ingen tvekan om, men nu känns de som att jag kanske kan klara att bryta de :) tills någon öppnar after-eight-asken som står här hemma... *suck*

min andra last är sminket! ja brukar sminka mej.. ganska mycket. ja alltså inte supermycket men.. ja.. ändå. å e man van att alltid sminka sej e de tufft att gå ut utan att vara sminkad. jag har börjat jobba på de nu o faktiskt gjort stora framsteg. idag var jag i skolan med bara lite mascara.. å tänkte inte på de en enda gång! låter kanske knäppt.. men de skulle jag inte klarat för ett halvår sen. skulle gått å tänkt på de å mått lite dåligt hela dagen..

så e de me de... för övrigt har jag varit i skolan mellan 9 o 4 idag å grupparbetat me bokredovisningen vi ska ha på onsdag.. det jag ska göra bl.a är att koppla boken det infantila samhället till ett par teorier som l-e berg skrivit om i sin bok den lekande människan. de e svårt.. men de ska nog gå hoppas jag. annars får jag prata jättefort så ingen hör vad jag säger o kan protestera. det finns alltid lösningar på problemen. =)

tror jag ska spåra me pompe imorn.. kanske. eftersom jag har så mycket skolarbete att göra.. de verkar väl logiskt? mm.. ska tänka på saken iaf.

2 Comments:

Blogger emma... said...

du är så redig som pluggar så ordentligt! själv gör jag på ren svenska: ingenting..hmmm

3:45 em  
Anonymous Anonym said...

after eight tycker jag är kaka. Det äter man till kaffet =)

..så det är inget godis... Det har jag bestämt.

Kristina

4:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home