tisdag, januari 09, 2007

blablablabla...

AJ! kändes just som att hjärtat skulle hoppa ur led!! *andas djupt* blev så chockad för de knakade till i hela huset.. e väl lite blåsigt ute. men äckligt när de låter som att huset ska rasa ihop. fast vårt hus e nog rätt stabilt :)

jag tänkte på en sak idag, jag skulle vilja ha en mätare på pompe.. så att man bara kan skriva av mätarställningen genom att titta i ett fönster på ryggen. främst va de de här me klådan.. jag vill se exakt hur mycket han kliat sig, för att se om det skett någon förändring.. de märker man väl tänker ni men.. de e faktiskt svårt. man glömmer fort hur mycket han kliat sig för en vecka sen i relation till nu, dessutom e man lite van vid kliandet så man lägger inte alltid märke till de. å om jag ändå skulle få en sån här mätare. då skulle de ju inte va fel om man kunde se vikt o kroppstemperatur oxå. de skulle va praktiskt.

var i skogen en sväng på morgonen. eller förmiddagen skulle nog vissa kalla det. ni vet ju hur min skog ser ut nu för tiden men jag lägger ut en liten bild bara för att påminna er om hur synd det faktiskt är om mej o doggarna. träden som ska stå upp ligger ner o där träden borde stå ligger granris. dessutom e vägarna geggiga efter alla skogsmaskiner. eller efter skogsmaskinen menar jag för de e nog bara en.

men jag kan njuta av den friska luften och av grandoften som är väldigt stark nu! de e faktiskt inte fel det heller. å så småningom kanske de blir riktigt fint i skogen igen.. vem vet. om inte miljöförstöringen hinner se till att jorden går under innan de hunnit hämta sig i min skog. vi får se. eller den som lever får se.

har skrivit mitt manus för morgondagens redovisning nu. pluggar nog in den ikväll innan jag går å lägger mej. har ingen lust nu. borde väl ta tiden som blivit över idag till att skriva på min tenta för att hinna klart den till fredag. men jag har ingen lust.

på tal om att inte göra saker man inte har lust med.. hörde lars winnerbäck på radion igår. vet inte om de va nått gammalt inspelat eller om de va nytt. men de va en stund när han pratade.. typ om sitt liv. jag gillar ju verkligen hans musik. men han gjorde mej lite besviken.. lät så barnslig o egoistisk. pratade om att hans motto i livet var att aldrig göra något som är tråkigt. förutom att det är egoistiskt så tycker jag inte resonemanget håller ens.. hur i hela friden ska man kunna ha roligt om man aldrig har tråkigt? vad har man att jämföra med? å dessutom, hur ska man kunna uppnå den tillvaro som verkligen skulle få ens liv att kännas rikt om man inte kämpar sig igenom de motgångar som finns på vägen dit? hur kan ett liv ens kännas värdefullt om man inte kan känna att man förtjänat lyckan? hm.. äh ja vet inte men hur som helst tycker jag inte att han var realistisk. ogenomtänkt... till skillnad från hans fantastiska musik o låttexter.

4 Comments:

Blogger Jessica said...

Helt rätt resonemang, den som inte varit olycklig kan inte veta hur sann lycka känns!

5:12 em  
Anonymous Anonym said...

Det där med mätaren gillar jag, tänk va bra att kunna läsa av dagsform på vovven och lätt kunna lägga till lite extra av det som saknas... Beträffande dina funderingar kring lycka så är det bara att hålla med, man måste känna på lite ledsamheter för att kunna känna en riktig tillfredställande LYCKA!!

7:31 em  
Anonymous Anonym said...

Vad ovanligt klokt sagt angående lycka :) Allt är ju relativt... Livet är ju inte en dans på rosor. Har man roligt hela tiden så kan det vara svårt att sätta sig in i en annan människas själsliv. Alla har ju int elika bra i livet. Det är ju också en hjälp att uppskatta det man har och känna lycka för de små sakerna..

9:22 em  
Anonymous Anonym said...

"Endast de är lyckliga, som har blicken riktad på något annat än sin egen lycka."
Thomas Carlyle

"Ett helt liv i lycka, det står ingen människa ut med. Det skulle vara ett helvete på jorden."
George Bernard Shaw

"Herre Sebaot,
lycklig den som förtröstar på dig."
Ps 84:13

2:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home