söndag, januari 22, 2006

operation sunt liv

imorn SKA jag börja mitt sunda liv.. kanske hade tänkt börja det till nyår från början. men så va de typ omöjligt me allt godis hemma å för lite motivation å allt va de va. så jag tillät mig att skjuta fram det tills träningen började. o imorn e det dags. imorn börjar jag på gympa, sen e de aerobic på onsdag. lika bra att köpa säsongskort me en gång för 2 gånger i veckan ska jag träna fram till sommaren. o ytterst snålt me godis o sötsaker ska de bli. kommer bli riktigt tufft i början för jag har ett omåttligt sockerbegär! måste köpa hem mängder me frukt å grejor! men de blir kul. tufft men kul.. ser fram emot att sätta igång med operation sunt liv.

har varit så vansinnigt trött hela dan. var på gudstjänst i förmiddags o inatt blev de lite sent.. var å dansade loss. de va mycket roligt. det finns så mycket härliga människor. lite sorgligt att dom måste va fulla för å våga släppa loss å ha kul men.. nu e de så. o min 20 lapp blev en 100 lapp på black jack. de va duktigt tycker jag. hade velat lyssna på nått band som skulle spela, de va därför jag åkte dit. men det blev inställt. tyypiskt. men kul ändå som sagt.

det är så att jag ska sova nu. skola imorn.. men äntligen e de slut på tidiga mornar för ett par dag. ska åka 11.45 hemifrån. de e ok. pompis bäbisen behöver bara va ensam 4 o en halv timma. brabra.. har varit ute å tränat me pompe idag.. han e så duktig! går fot nu, tills han flippar ur. o han hoppar över saker jag ber honom hoppa över, o han kommer när jag ropar hit. om de inte e nått alltför spännande att nosa på eller om han e upptagen med att kuta runt hysteriskt i stora cirklar. men de får man ta.

läste nått klokt idag. Hundar är bara barn med päls! de e ju självklart för mej.. men alla fattar inte de.. tycker att ja e knäpp när jag säger att jag är mamma. men de e så. pompe e min son. pälsbeklädde son. har lagt bud på ett halsband till honom på tradera idag. VILD står det på det.. jättefint med guldfärgad pälskant. mmm. jag får det nog för vem vill köpa ett sånt!

ja e glad. o trött... gonattt