torsdag, januari 26, 2006

himmelsk skönhet

sitter här å lyssnar på exempelmusiken i windows mediaplayer.. har ingen annan musik på den här datorn! de e lite tråkigt får jag säga..

idag har varit en sån där galet vacker dag så man bara blir förstummad o undrar om Gud inte borde spara lite skönhet till himlen! hur ska han kunna överträffa detta menar jag.. fast de behövs knappast.. himlen behöver inte vara vackrare än såhär... kunde inte låta bli att ta en långpromenad i skogen i morse trots att de va lite knappt om tid. sååå härligt! solsken, glittrande snö och knarr under fötterna, då e de fullkomligt. kära nån vilken konstnär han e Gud.. han fick till o me dom torra gråbruna träden att bli vackra med en blå o rosarandig himmel i bakgrunden. mmm

hade en så vansinnigt tråkig föreläsning idag.. jag försökte hänga med.. men inget han sa kunde jag koppla ihop med det han skulle prata om.. eller alltså.. ah, ja fattade inte vad han ville ha sagt, Lars Erik. men han e en sån där gammal professor, verkade väldigt dement om jag ska va ärlig. men jag har fina klasskompisar i alla fall.. goa tjejor. o idag har jag mailat ali. ska fråga han om han tycker de e okej att jag undersöker hur parförhållanden påverkas av att perterna är ifrån varandra en längre tid. ska göra en mycket vetenskplig undersökning. utifrån en enda persons erfaranheter... den kommer sannerligen vara trovärdig.. inte.

jag skriver ut mina jobbansökningar nu. lite läskigt.. tänk om jag får nått jobb... känns som att jag inte ska klara av nått sånt.. behandlinghem lixom. all min erfarenhet av jobb är att sätta prislappar på ostar o ta betalt för varor. men.. alla e väl nybörjare i början. men undrar vad dom kräver av en.. antagligen att man ska kunna ta massa ansvar o så.. men ja e bara ett barn. lite så.. typ

ja har varit på café idag... så jag har ätit en negerboll. men ja tyckte de va okej! ibland får man göra undantag för att va glad. å den smakade mycket bra. melon. nu ska jag äta melon. mm, de va gott. smaskens, smakade sommar. sommar o solvarma dar! ja vill åka på sista minuten. NUU. ska bara hitta nån som hänger på. ska börja leta med det samma. efter vän. mm.

nu har jag skrivit klart för nu. känner mej nöjd och belåten. ska snart äta vitkål. och lite annat till oxå.. puss hej

2 Comments:

Blogger David said...

Man blir verkligen sugen på vitkål du... eller inte! :-P


Käkar du vitkål bara sådär?

12:10 fm  
Blogger Emma said...

nä alltså, jag skulle äta panpizza med vitkålssallad till :) men jag vågade inte säga det..

12:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home