fredag, juli 06, 2007

härligt!

ledig från jobbet, shorts och linne, glidandes fram på en cykel, blickandes ut över den glittrande munksjön.

äntligen lite sommar igen. den bästa sommaren.

denna dag förstörs dock av en eländig komplettering på sista pedagogikuppgiften. kan det bli värre? allt lagt bakom sig. "nej, du måste komplettera". det var ju slut på studier nu. för alltid. "trodde du ja". har lånat böcker nu. böcker som jag tidigare köpt men nu lämnat i lundsbrunn för att aldrig mer öppna. fy katten. fy katten. ge hit min eländiga examen.

bilen bråkar också. fina sune. han stannar, hoppar och pruttar. smisk ska han ha. idag ska jag ta med honom till tohult. kanske stefan och pappa alf kan fixa honom. vem vet.

ikväll är det 30-årsfest. i helgen ska jag jobba. det känns inte jobbigt. mitt jobb är inte jobbigt. det är trevligt. på tisdag ska jag på arbetsintervju i skillingaryd. efter sommaren behöver jag ju ett annat jobb.

idag ska jag äta köttfärssås. folk som bor själva brukar äta det tror jag. för mig blir det första gången. en gång innan har jag gjort köttfärssås sen jag flyttade hit. men det var till lasange. ingen lasange idag. näpp. kättfärssås och spagetti.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

idag gjorde jag köttfärsås och makaroner på jobbet till de gamle. Dom tycker ju oxå om sån mat :)

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

ååå dumma högskolegubbar fixa komplettering så där bara :(

Fy asså!

Va härligt du verkar ha det :) Saknar dig faktist, va så längesen vi pratade! Jag ska också på 30 årsfest ikväll.. eller 60 års fest förresten för det är två som fyller 30! En av dom är bror min :)

Jag ska grilla räkor.. aa

Vi få se om vi hittar någon dag som passar att komma och hälsa på. Jag jobbar ju så jobbigt mycket och Emma börjar ju på måndag. Men jag Vill. Vill. Vill!

kram & kram

3:30 em  
Blogger emma... said...

härligt att du verkar ha de härligt! :-) blir ju hungrig när du skriver om mat...!

ha de gott, du jönköpingsbo ;-)

10:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home