torsdag, maj 31, 2007

skönheter och odjur

Jag brukar gå en morgonpromenad i skogen. Jag gick samma runda idag som jag gått hela veckan. Men idag hände något alldeles unikt. Jag promenerade på i skapligt tempo när jag plötsligt tvärstannade. Förstelnad av en himmelsk doft. Så ljuvlig.. Jag visste på en gång vad det var. Något förvånad, visste inte att såna fanns här. Tittade mig omkring... Såg inget. Kanske inbillade jag mig. Började gå igen.. Stannade. Nej, doften fanns kvar, kunde inte lämna platsen. Böjde mej ut från stigen för att se bättre. Ja, där står dom.. Strålande i sin gudomliga skönhet. Fullkomliga små. Det vackraste och mest väldoftande jag vet. Liljekonvaljer.



Jag vill också berätta om i tisdags kväll. Då var jag och hälsade på hos Kenneln Fräcka frillan. Ljuvliga bedlingtonvalpsmonster rusar omkring där tillsammans med Pompes 4 bedlingtonflickvänner. Underbara personligheter i minikroppar. En dag ska jag ha ett sånt monster.

4 Comments:

Blogger emma... said...

ÅH! Linjekonvaljer är en av mina favvoblommer. när ja bodde uppe i umeå så hade vi på baksidan av huset ett bamseträd, och under det växte det varje vår/sommar massor med liljekonvaljer!!! men ja har inte sett nån i år..:-(

3:42 em  
Anonymous Anonym said...

Vet du va?? Jag hade också tänkt att blogga om liljekonvalj!! Det är den skönaste blomman som finns, och den blommar förfullt nu bakom vårat hus :D Älskar!

Kan stolt berätta att liljekonvalj är "min blomma", eller jag har den på mitt porslin. Någon dag ska jag bjuda er på liljekonvalj-fika o kaffe i mina koppar!

Kramkram

5:21 em  
Blogger Susanne said...

Hello!

Ja han är inte så dum den lille! =))
Lycka till med flytten och jag hoppas ni kommer trivas! Förhoppningsvis så träffs vi nångång på klubben! Och Pompe! Kräv fetaostbiffar av matte nu!! Det är varje hunds rätt! ;-)

9:53 em  
Anonymous Anonym said...

Oj just det! Du hade ju också den ;) Glömde det!

Lycka till med flytten

9:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home