onsdag, maj 30, 2007

syndar

Sitter och tuggar på en KitKat. Det smakar gudomligt. Jag har varit mycket duktig gällande mitt godisförbud... Åt inte godis på säkert över två veckor, sen åkte jag till England... Då tillät jag mig äta, hela veckan. Men så fort jag klev ur flyget i Svea rike i lördags återinfördes godisförbudet. Söndag, måndag, tisdag har jag skött mig exemplariskt. Trots att det legat godis åt alla håll och kanter i detta hus. Men denna dag är lite eländig... Har ont i huvet... är seg och opepp... Nu när jag kom in efter en grå och dyster promenad kunde jag inte låta bli den där chokladbiten som låg och ropade.

Illa.

Annars finns det positiva inslag denna dag. Jag har lämnat in min sista examinationsuppgift i pedagogiken. Jag hade trott att all min tid i veckan skulle gå till den fram till torsdag kväll. Nu blir det mer tid att packa och dona inför flytten. Gott inslag nummer två är att jag fått tid att klippa och borsta lite på Nalle som sett ganska ovårdad ut den sista tiden. Likaså har jag klippt öron, svans och hals på Pompe och därefter badat honom. Har gott om tid att klippa färdigt honom imorgon. Känns härligt, för det har varit lite knapert om tid denna vecka. 6/6 måste hundarna vara fina för då ska dom visa upp sig på agilitybanan inför prinsessan Viktoria och många härliga Lundsbrunnsbor.

Flytten ja.. Den sker på fredag. Då tar jag mitt pick och pack och skiftar landskap. På lördag och söndag ägnar jag min tid åt paddling, det blir kanothajk med vän o vänvänner. På måndag tar jag mina första stapplande steg hos Boendestödteam Söder som jag ska vara en del av i drygt två månader framåt. På tisdag kväll åker jag tillbaka till Flädervägen... 6/6 blir det mammafirande och agilityuppvisning och på torsdag morgon i nästa vecka tar jag med mig Pompe och hans pick och pack för att även han ska få bli smålänning (igen).

Det var mitt liv i nuläget. Hej!

2 Comments:

Blogger emma... said...

vill önsla dig lycka till med de nya jobbet o allt! du kommer passa perfekt där tror jag!! :-)

5:32 em  
Anonymous Anonym said...

ÅÅåååÅÅÅåååÅÅÅ!! HA det så jätteroligt i helgen :D Kanothajk, kan det bli bättre?

Kramkram

6:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home