torsdag, juni 07, 2007

En bostad

Här ser ni en lägenhet. Den ligger i Strömsholm i Jönköping. Där bor för tillfället två personer. Emma och Pompe. Det finns lite mer utrymme i lägenheten än vad ni ser på bilden. Där bor normalt sett Josefin. Men hon har flyttat till sina föräldrar idag och kommer inte tillbaka förrän någon gång i augusti när det är dags för mig och Pompe att ge oss av härifrån.

Som ni ser har jag en röd matta och lila gardiner. Det är inget jag är stolt över. Men nu är det så och då är det bra. Jag gillar min lägenhet. Den är söt. Det knakar lite i golvet.
Pompe tycker att det går utmärkt att sova både under sängen, på den röda mattan och i sin alldeles egna, nya, fina, gråa biabädd.

Nu till en annan nyhet. Alla vet att Kronprinsessan Viktoria var i Lundsbrunn igår. Hon charmar inte mig. Men för all del var det som vanligt nationaldagsfirande vid kurorten.
Då hade vi naturligtvis agilityuppvisning enligt ordningen. Pompe skötte sig. Han och jag har ju inte tränat agility direkt på sistone. Kanske 2 ggr det senaste halvåret eller nått. Därför begär jag inte mycket av honom. Han genomförde banan. Duktig hund. Nalle fick oxå vara med trots sina 10 goldenår. Det får han inte vara igen. Han skötte sig inte. Stygg hund.

(Nämnas bör att denna bild är tagen av Simon Arvestrand)

2 Comments:

Blogger emma... said...

va gjorde nalle som var så styggt?

kram

8:21 em  
Anonymous Anonym said...

Kul att höra att du var med i Lundsbrunn. Sjölv fick jag avstå då mina tjejer löper.
Hoppas få se dig och Pompe på nån agilitytävling i sommar.

1:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home