onsdag, juni 27, 2007

vättersnäs

Inte många minutrar idag och igår har det varit uppehåll från regnet. Jag har egentligen inte mycket emot regn, men när himlen gråter hela tiden vill jag också gråta.

Tog Pompe på en utflykt idag. Vi hade tur. Inte en droppe regn föll medan vi var ute och gick. Jag tänkte att jag skulle hitta ett fint ställe att gå på. När jag tänker så brukar jag inte hitta något fint ställe att gå på. Jag är inte bra på att hitta något, vad det än är, när jag sitter i en bil. Idag åkte jag mot Huskvarna. I Huskvarna hittade jag en skylt som det stod Vättersnäs på. Hade ingen aning om vad det var, men jag följde skylten. Tillsist kom jag till en liten ort, eller en liten "stadsdel". Jag vet inte vad det ska kallas. Men platsen var Vättersnäs och där fanns mysiga stigar utmed Vättern. Vi hittade också en jätteäng där Pompe fick springa det värsta ruset av benen (Den lilla vita pricken är han). Vi gick också en runda i samhället där det fanns både mysiga hus med superfina trädgårdar och märkliga hus av modern arkitektur. Lyckad promenad!