måndag, januari 22, 2007

snösnösnösnös

ja jojo.. glömde säga att de va trevligt att träna agility! gick bra till en början! sen kom pompe på att de va många otäcka ljud i ridhuset.. en å annan läbbig hund och massa trevliga dofter på marken! då gick de inte så bra längre. passade på att träna lite freestyle oxå emellanåt. pompe e helpepp på de! så kul! :D önskar jag hade mer motivation å tålamod att träna in massa fler moment. å andra sidan skulle man lätt kunna göra ett enkelt klass 1 program med de vi har. men... orka. sen måste man hitta en ruggigt bra låt oxå, som både passar oss taktmässigt och faller oss (mig) i smaken. ska ju va en låt som man kan tänkas gilla fortfarade efter att ha lyssnat på den sisådär 782 gånger.

jag dricker tranbärssaft. de e ganska ogott.. men de ska visst va nyttigt.. nyttigt e ju bra.. fast i fortsättningen blir det nog vatten istället.

frida har ju köpt sig en ritplatta till sin dator, som ni som följer hennes blogg känner till. hon håller på å rita pompe!!! :D så om allt går väl ska ni snart få se en superfin handmålad pompe! har fått se en ofärdig variant. så jättejättefin. hon e vrålduktig. anlita henne om ni vill ha en fin bild på eran hund!! :D

gick upp tidigt idag!!! ja, klockan var inte ens 9.30! de va för att jag ville ut i snön. eller jag ville inte riskera att de skulle bli mildväder innan jag hann ut! de va sååå härligt. jag tog me mobilen, tänkte att jag kunde ta några bilder med den. orkade inte ta me stora kameran.. men min mobil har fått knäpp. när jag säger att han ska ta en bild så tror den att den ska gå in i stand-byläge .. eh? fattar inget.. ah men ni ser ju själva hur underbart, härligt, ljuvligt vackert det är ute :D

fast jag tror de börjar bli mildare. först snöade de inte, sen snöade de små flingor å nu snöar de ganska stora flingor.. de e inte bra.

kom hem från skogen med två haltande hundar. tips på hur man får snö att inte fastna mellan trampdynorna? förutom å klippa päls förstås. pompe åkte raka vägen i badkaret när jag kom hem. i början av promenaden slogs jag över hur smutsig pompe ser ut jämfört med snön! alldeles gul.. nu var han iofs lite smutsig oxå.. men men.. hursom helst, när jag kom hem så var han alldeles vit och fin :D de va för att de satt små små snökucklor på hela pälsen. lögn å få bort dom på annat sätt än med vatten! stackars mej för ett år sen när jag inte börjat klippa pompe själv ännu, då hade han minst dubbelt så lång päls som nu! dubbelt så mycket yta för snön att fastna på!!

nu ska jag fixa till min pedagogiktenta innan jag lämnar in den för bedömning! ooooh å ring veterinären!! bra att jag kom på de. måste göra de fort innan jag glömmer!!

2 Comments:

Blogger emma... said...

ja vill oxå ha ett tips på o lösa problemet med att det fastnar snö mellan trampdynorna..ludde e ju lite knäpp med, han hoppar i halvfrysna bäckar..o går sen i snön, inte konstigt att det fastnar mycke på han då..hmmm...men han är gla ändå! j

ja har parat med Zoofia i dag! trevlig! ;-)

4:03 em  
Blogger Jessica said...

Hallå, hallå!
Jo, Chico är en storvuxen Bedlington. Sådär 45 cm i mankhöjd plus att han är rejält byggd med mycket muskler. Så han ser ut som en bjässe om man jämför med min andre lille Amigo som är normalstorlek. Men det är roligt att ha en liten knähund och en stor nalle:-)

6:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home