tisdag, januari 16, 2007

underbar dag

idag har jag gått en härlig skogspromenad.. de va jätteskönt. va tvungen å sätta mig på en stubbe å bara sitta en stund för att njuta. en blå himmel.. de e nått av det vackraste jag vet. den härligt klarblåa färg som bara en himmel kan ha. ibland när jag tittar mot himlen och ser grantopparna i kontrast mot himlen så förundras jag över hur den gröna färg granarna har och den blåa färgen på himlen kan matcha så dåligt med varandra men ändå vara så vackert.

förresten va de en av de nysågade stubbarna jag satt på, så jag blev alldeles kladdig i baken. men det gjorde inget..

ni vet nog vid det här laget att jag tycker att den gallringen av granar som skett i min skog på sistone är mer än tillräcklig.. tydligen var inte per och jag överens på den punkten. här å där låg det en gran, uppsliten med rötterna. hur otäckt den än är med såna här stormar så kan jag inte låta bli att förundras över hur naturens krafter kan vara så mäktiga att stora, kraftiga granar bara faller...

såg en flock svarta hundar i skogen oxå. dom var så många att människan som höll i kopplena knappast syntes. det var hundar från explicit som var ute på promenad. pompes bästis viljas kennel.

den här dagen är så underbar så jag vet inte vad jag ska göra med den. alla kurser är (i princip) avslutade. jag har bestämt mig för att avregistrera mig på kursen socialpsykologi i arbetslivet och mina examensarbeteskompisar och jag har bestämt att ta en vecka ledigt innan vi drar igång med C-uppsatsen. Jag har alltså inget skolarbete på mitt samvete och kan använda min tid till precis vad jag vill.. å de e som en dröm.

jag städar. =) dammar, dammsuger, raderar de sista spåren av julen och så ska jag försöka städa i min garderob. mina kläder får inte plats längre.. fast nu pausar jag lite. ska äta våfflor snart. har jag sagt att den här dagen är underbar förresten?

2 Comments:

Blogger emma... said...

oh du verkar ha det så underbart!! härligt!!!

måste ses o spåra nån dag!

6:39 em  
Anonymous Anonym said...

Ja jag måste väl erkänna att jag har en favoritras.
Men det var inte min mening att det bara skulle bli sån majoritet av pudlar i min blog.
Det bara blev så.
Men tittar du noga finns faktiskt tre andra raser på bild också.
Ska försöka bättra mig nu när inomhusträningen går igång.
Då kanske man kan få med en Bedlingtonterrier på bild också.

12:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home