lördag, januari 20, 2007

å sen va den borta..

*suck*

vad är väl snö... den kan va tråkig.. trist.. å... långtråkig och... alldeles..

ikväll har jag varit på bio.. såg på wallander. jag vill ju inte avslöja nått men.. ah.. de va lite tårar alltså i mina ögon. sorlig. men de värsta e att.. hm. att de skulle kunna va sanning. ja alltså, den handlade endel om övergrepp mot barn. ja, jag tror faktiskt att det är vanligare än man kan tänka sig.. jag tror att jag haft flera klasskompisar i mina dagar som varit utsatta för övergrepp av någon form. man kan inte fatta de men.. de finns så många barn som far illa. vill bara gråta när jag tänker på det. de e sanning. den sjuka sanningen. önskar man bara kunde tända en lampa så att allt blev synligt!

har sökt ett jobb idag. i falköping.. lite av ett drömjobb. har väl inte riktigt rätt utbildning för det men.. värt ett försök i alla fall. fritidsledare var det. falköping kanske inte låter som en drömstad att bo i i mina öron men :D nåväl.. ja får de säkert inte ändå. men de finns så väldigt många jobb där jag känner att jag inte räcker till. känner mej liten.. o okunnig.. men de här kanske.. mm kanske jag skulle klara =) å de kunde va ett bra sätt att komma ut i arbetslivet som annars känns lite läskigt! å så e de 75% tjänst.. oxå bra, för jag är lat o har pompe. lever gärna lite snålare o jobbar mindre. tror jag.. kanske. äh ja får de väl inte ändå.

ah åter till ikväll.. åkte o bowlade efter bion. de va la trevligt. ganska.. ja älskar inte bowling men. jag gjorde i alla fall två strikear i rad, då va de kul en stund :D

berättade kanske flyktigt igår att jag var hos ila i torsdags? mm hon har två kattor. pucko å skrållan.. fina? mm jodå. fast inte som Hedwig. Vi pysslade, gjorde pärlarmband =) å sen så spelade vi Yatzy. men näe nu känns de som jag redan har berättat detta! förlåt i så fall! ila vann i alla fall. ja brukar vinna. är en tur i spel-otur i kärleksperson. men nu hade jag visst otur i spelet. spännande iakttagelse.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mmm... och där var den borta.. buhu... Hade hoppats på massor med snöbus för fluffbollarna i morgon! Ack så fel jag hade... trist!

En bedlington är på G! ;)

11:48 em  
Blogger emma... said...

vaddå borta!? vi har 5 meter djup snö här! nästan..usch jag gillar det inte! blött, o kallt..o blä..men hoppas du är nöjd!
:-)

10:50 fm  
Blogger Jessica said...

Ja, lite plötsligt som den kom var den borta igen...Knas!
2 strikar i rad är inte illa:-)
Jag är glad om jag lyckas få en under hela spelet, fast jag är nybörjare så jag har fortfarande nybörjarturen:-D

11:48 fm  
Anonymous Anonym said...

om du nu hade otur i spelet i går, kanske du istä'llet får tur i kärlek nu då? Kan ju vara så =)

Fritidsledare låter ju jätte spännande! Jag kan verkligen tänka mig dig som det ;-)

..o Farlköping är en fin stad, då skulle jag kunna komma till dig och gå långa promenader på Mösseberg!..det ligger väl där? Kämpa på, när man väl kommit in i arbetslivet kanske det är lite lättare sen ;-)

Krama Pomperipossa och Nallebjörnen och hedwig med sin långa näsa!

Kriss, Vill o Sill

2:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home