tisdag, april 17, 2007

hund, hund, eländiga hund

idag är jag uppe tidigt för att vara hemma tycker jag! *duktig* har försökt ringa till ljungby djurklinik, men dom e visst inte lika morgonpigga som jag. får ringa efter kl 9... pompe kliar sig som attan nu. börjar klia upp sår på nosen.. de gjorde han ju förra sommaren oxå. alltså måste det vara så att det blir värre på sommaren! kanske det är pollen eller gräsallergi eller nått, allt har ju exploderat i naturen nu! fy skruttan för allergi... stackars stackars pompe.

igår hade vi kurs, såg fram emot den. detta är den bästa lydnadskurs jag gått. instruktörerna är verkligen duktiga och hjälpsamma. man går inte bara i ett hörn på egen hand och nöter och nöter.. man får hjälp och tips hela tiden. och bra sådana. *nöjd* men pompe.. han va låg igår me.. kunde inte fokusera o så. han va duktig på plats o på hopp.. men annars va de svårt att få fart på honom. han är lite som en slowmotionhund. de e inte skoj... men det går nog över. han har raka och snygga sättanden iaf, fick jag beröm för. för övrigt va pompe stadshund igår. gick runt i skövde, på högskolan o på ett café i centrum. han va kalasduktig.

idag kommer emma o ludde och spårar med oss. blir skoj.. måste plocka ut blod å klövar nu då! sen ska pompe o hedwig vaccineras idag.. vad mer...? just det, skolarbete oxå! det är givetvis första prioritet *ehum* ska läsa ett arbete som jag o min exjobbsgrupp ska opponera på torsdag i nästa vecka. blir nog spännande. men de tar vi sen... :)

2 Comments:

Blogger emma... said...

haha, skolarbete första prioritering! mohahaha..
skrattar så ja får ont i magen...

tack för spåret idag!

4:44 em  
Anonymous Anonym said...

HEJ EMMA
Det var länge sen. Har inte hunnit läsa allt (eftersom jag ligger efter med ...ja jag kan inte räkna så långt)
Jag tittade på Freestylefilmerna från Fridas sida. Jättekul!!! Vad roligt att det går så bra för er!
Vad är det för Freestyledag du pratar om?? Varför är du inte med i Lidköping i maj????
Kram

10:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home