tisdag, maj 02, 2006

aldrig fel..

..med lite lampshade, en njutning för trumhinnan.

jag har alltid haft svårt att förstå mig på alla som säger att dom får panik om dom sover för länge på mornarna.. att det känns som att hela dagen är förstörd om dom inte kommer upp skapligt tidigt. själv har jag alltid kännt att ju större del av morgonen jag slipper genomleva desto bättre. det är en avskyvärd och plågsam tid på dagen som är bättre att sova bort. vad kan man göra klockan 8 på morgonen ändå? knappast något kul. normalt sett går jag upp mellan halv 10 och 10 på förmiddagen. det är perfekt. då kan man vakna upp i lugn och ro och sen bege sig ut i skogen på en härlig promenad utan att bli blöt av dagg.

men... den här dagen har varit lite speciell. jag är nämligen ledig. ja, verkligen ledig! har INGENTING som jag BORDE göra å de e sa vansinnigt underbart! när klockan var 12 hade jag varit i skogen en timma och därefter kokat gröt och ätit. även tränat lite me vovve i trädgården och läst tidningen. då upplevde jag för första gången i mitt liv känslan av att ha önskat att jag stigit upp lite tidigare... jag skulle önska att den här dagen aldrig tog slut. men snart gör den det. om nån timma e jag inte ensam hemma längre, å därefter kommer resten av dagen bara snurra på. hundkurs å grejor. kul de oxå men..

skulle kanske rösta på sossarna trots allt.. då kan göran få höja sin a-kassa så att jag inte behöver ha något jobb utan kan skaffa lägenhet och leva ett utmärkt liv utan att behöva tillföra samhället något som helst. låter ju härligt! go göran. (*fnys*)

skulle vilja ta en cykeltur med pompe, så han blir lite trött till kvällens kurs (vi ska nämligen promenera i götene idag, hela gruppen, å pompe kommer hänga å dra i kopplet=( ) men jag hittar ingen cykel. fattar ingenting! var har dom tagit vägen?? ett gammalt ensamt cykelhjul var allt jag fann... de kommer jag inte långt med. nävål, får fråga pappa sen. alternativet är ju en joggingrunda *svälj*. ne just de, jag har ju inga bra joggingskor. typiskt! förresten skulle inte pompe bli nått trött på en liten joggingrunda ändå, jag skulle ha däckat innan han börjat flåsa ens.

oj oj! nu känner jag att de e dags att sluta skriva för nu sitter jag bara å skriver allt jag tänker! de kan bli oändligt långt å innehållslöst! puss hej

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

woho, de funkade! har läst dina majbloggar nu, sweet.. finns de inte andra sätt att sega ner en hund? piller exempelvis, hehe..

10:40 em  
Anonymous Anonym said...

woho, de funkade! har läst dina majbloggar nu, sweet.. finns de inte andra sätt att sega ner en hund? piller exempelvis, hehe..

10:41 em  
Anonymous Anonym said...

oj, va fel de blev.. hopp, nu fick du lite fler kommentarer iaf

10:42 em  
Anonymous Anonym said...

Pensionera Persson!!

7:51 em  
Blogger Hannahbejb said...

hej!:) Vet du att stinas (från alingsås PK) fästman spelar i lampshade. :) Det är inte bra att bli för röd när man solar. Jag kan tycka med kurslitteratur, (iaf våran, på engelska och om typ jättesvåra genetik-molekyl-fysiologi-saker) tar lång tid att läsa. Mest för att det inte alltid är jättekul:) Hoppas du hittar den här kommentaren längst ner. Ta hand om dig! har du mycket innan soommaren? kramisar

8:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home