måndag, april 23, 2007

utmaning.. wee!

Blev utmanad av Emma . Skoj!de va länge sen sist man blev utmanad :)

Tio första..

Första bästa kompis: De va nog Emma Klasson, numera Fhager. Ja hon är fortfarande en av mia absolut bästaste kompisar.

Första bil: Herbie, en vacker röd VW 1500, en bubbla alltså.
Första kärlek: ja de va nog jakob, han bodde granne med oss o var dagbarn här när jag var kanske 5 år. han var jag nog så kär i som en 5-åring kan vara.
Första husdjur: mitt första egna tror jag var... hm.. marsvinet ludde..
Första jobb: det var nog som städerska på järnia.
Första semester: ingen aaaning
Första köpta skiva: minns inte.. men den första CD jag fick var djungelboken.
Första riktiga kärlek: "vaddå riktiga? finns de låtsats kärlek?" (Citat från Emma)
Första piercing: räknas öronen?? annars har jag ingen.
Första konsert: vet inte!

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: oj, de va svårt.. jo jag fick lite konjak av pappa nån gång när jag hade hosta eller ont i halsen eller vad det var!! men de va nog nått halvår sen tror jag..

Senaste bilfärd: hem från brukshundsklubben för en timma sen.
Senaste filmen du såg: såg mr bean på semester igår..
Senast ringda telefonsamtal: försökte ringa till ljungby djurklinik idag men fick prata med en telefonsvarare.
Senaste bubbelbadet: lite för länge sen! de e kanske dags!!
Senast spelade CD: en gospelskiva i bilen.. chorals tror jag kören heter.
Senaste kyss: igår..
Senaste gången du grät: jag vet inte... nån vecka sen kanske.. fast inte så allvarligt.
Senaste måltiden: åt två mackor för en kvart sen..

Åtta har du nånsin?
Dejtat en av dina bästa kompisar: njäe.. nej.

Blivit arresterad: nee
Blivit kär vid första ögonkastet: hmm.. beror på hur man ser det.
Fastnat med blicken i någons urringning: hehe! de tror jag inte..
Fått ditt hjärta krossat: näe.. inte så allvarligt i alla fall.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: ne.. har inte sagt det till så många...
Haft ett one night stand: nejje!
Busringt till någon: kanske nån gång..

Sju saker jag har på mig
strumpor
rosa fleecebyxor
trosor
bh
linne
en grå luvtröja
hårsnodd

Sex saker du gjort idag:
jobbat med skolarbete
gått långpromenad
varit på lydnadskurs med pompe
duschat
ätit en chokladboll
svarat i telefon
tankat bilen

Fem favoritsaker utan rangordning
Sune, min bil
mobilen
sängen
badkaret
tandborsten

Fyra personer du kan berätta allt för
allt vet jag inte... men dom jag berättar mest för är nog:
stefan
emma
hilda
julia

Tre val
Blått eller rött: mmm dom har sina sammanhang men.. blått e ju så härligt

Sommar eller vinter: just nu känns sommar mest rätt..
Choklad eller chips: choklad... ovärderligt

Två saker att göra innan du dör
vill gifta mej å bo i ett eget hus!! hm, de va ju två flugor i en smäll..

En sak du ångrar:
ångrar... hmm... nä. jag ångrar mej när jag har sagt elaka saker utan att tänka mej för. men har inget specifikt just nu! skulle ändå inte berätta det i så fall.. :)

1 Comments:

Blogger emma... said...

va duktig du var som antog min utmaning!

10:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home