torsdag, januari 12, 2006

nu är det allvar

Ja, alltså de e verkligen allvar nu. idag är sista dagen jag har på mig att göra färdigt min hemtenta. jag gick upp 20 över 9 idag (alltså det är tidigt) bara för att hinna me allt jag måste hinna med. Jag var tvungen att städa övervåningen (övervånigen e typ min o mina barns våning) sa mamma, annars ville inte hon va hundvakt i helgen. mina djur e ganska bra på att stöka ner. okej jag oxå, övervåningen var en enda stor smutstvättkorg. Nu e de jättefint.

Har oxå hunnit med en liten skogspromenad, den var farlig, åkte i princip skridskor! å blaskigt o äckligt va de. men pompe e en brun hund nu, o bruna hundar e finare än vita så nått gott kom det ur detta oxå. för övrigt skiner solen och man bahöver varken mössa eller vantar. kanske är det trots allt så att våren tänker komma tidigt i år. kanske min gamle vän och förebild samuel belachew har fått svar på sina böner om att växthuseffekten ska skynda på sig.

jo inatt drömde jag igen.. hemskt vad jag drömmer mycket. måste göra nått åt min sömn. jo i alla fall så drömde jag att det blev inbrott i vårt hus. jag kom hem o allt va vänt uppochned. de va läskigt... visste inte om tjuvarna va kvar! stackars hilda fick gå in före mig och kolla efter. typiskt mig å va så egoistisk! fast... i slutändan så va de kanske trots allt så att de bara va mamma som hade storstädat o gjort allt de där kaoset själv. eller öh. ja vet inte. undrar varför drömmar måste va så flummiga o ändra handling hela tiden! de skulle va lättare om dom bara va som små filmsnuttar. men men. hjärnan e ju som den e... konstig och svår att förstå sig på.

Ne.. ja tjatar om min tenta men faktum e att nu måste jag göra den annars kan jag inte åka till Donsö å sola o bada i helgen. o de vill jag verkligen. måste ta lite semester innan metodkursen sätter igång. min lärare heter Ali. *suck* jag önskar så att jag kunde veta var min alladinfilm är. måste va utlånad till nån eller nått... har velat se den nu i säkert ett halvår. får köpa en ny! den e så vacker.. o rolig.

sådär, nu känner jag mig redo för att ta tag i omvärldens betydelse för olika organisationer. eller... ja kanske bara ska... jag ska gå ner o byta skiva... och..