tisdag, maj 08, 2007

makeover

Var med Zoofia på hundutställning
i Lördags, tittade på när vackra princessan Flora visade upp sig. Pompe fick stanna hemma... Han skulle blivit för vild av alla snygga tjejer. Nej då, men han hade fått skämmas bland alla välbadade och fina bedlisar. Men när jag kom hem kunde jag givetvis inte vänta längre med att plocka fram schampo, hårtork, sax och klippmaskin! Är ni nyfikna? Pompe hade inte badat på mycket länge innan lördagen så lägg märke till skillnaden i färgen från bild 1 till bild 2 :D (förresten, den som kan kolla på bild 2 utan att gapskratta åt frillan vinner ett fint pris) Mm, är ju inte helt nöjd med klippningen förstås, men mitt tålamod är sådär. jag klipper ett tag, sen får det duga! svansen o öronen är fina i alla fall *nöjd* och hittills har han inte fått några utslag på halsen där jag rakade honom, som han alltid får! Jag kletade på helosansalva där efter att jag rakat. fick det som tips av en vänlig pudelkvinna. det verkar ha
gjort susen!
för övrigt ska jag till farbror doktorn idag.. för mina bröstsmärtor. har ont hela tiden nu.. men damen i telefonen trodde det var för att jag var lat och klen. hon har säkert rätt... hon sa att jag skulle boka tid hos sjukgymnast. men först nu ska jag kolla upp mitt hjärta. vem vet, det kanske tycker att det har arbetat färdigt nu. slagit flitigt i 24 år.








2 Comments:

Blogger emma... said...

jag gapflabbade inte! vad är det fina priset!??? Vill ha vill ha vill ha...:-D

5:02 em  
Anonymous Anonym said...

Vilja här då.. Sulle bara säga ett jag är kär i dig Bombe.. Förlåt att jag morrade på dig i måndags. Det var egentligen för att jag ville vara cool framför de andra hundarna :)

Tycker att du är ursnygg i din nya look!!

Puss puss Bombe :D

7:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home