torsdag, maj 03, 2007

kära eventuellt kvarvarande läsare

Jag tänkte eventuellt såhär… om man börjar med att bara äta godis eller onyttigheter en gång om dagen. Då kanske det blir lättare att minska på det sen? Hmm… att det ska va så svårt! Igår ska vi inte tala om. Men idag tänkte jag än en gång börja mitt nya lite nyttigare liv. Det gick ganska bra. Jag åt gröt till frukost och sen åt jag liksom… ja skapligt bra mat. När jag blev godissugen på eftermiddagen åt jag vindruvor och nu när jag kom hem vid 17-tiden tog jag ett äpple.

Men sen började min chokladmage skrika… ja för er som inte vet det så har jag två magar. En chokladmage och en för allt annat ätbart. Så när jag är proppmätt går det ändå äta choklad. Och när min chokladmage är hungrig, då är Emma väldigt chokladhungrig. Jorå, så att nu har jag just plockat ut 12 stycken kladdkakemuffins ur ugnen. 12 muffins är precis så många det blir av 3dl socker, 1,5dl mjöl, 1krm salt, 1tsk vanillinsocker, 4msk kakao, 50g margarin och 2 ägg. Snart finns inga muffins kvar.

Strålande dag idag förresten. En stor gul sol skiner på himlen. Små gula solar lyser i gräset. Fint. Jag och vovvarna begav oss ut på promenad i morse. Eller nu ljuger jag, vi kom inte ut förrän 12-tiden. Hur som helst var det en härlig promenad men tröttsam. Jag hoppas det var värmen, för annars har jag fått väldigt dålig kondition. Men hundarnas tungor hängde också långt ut när vi kom hem så…

Ja, sen så har jag varit med Sune på hälsoundersökning idag. Inga överraskningar dök upp så han blev godkänd. Dock känner vi till ett par sjukdomar vi måste bota… jag tror eventuellt att gubbarna va lite extra snälla mot mig. Sune läcker nämligen en hel del olja. Vet inte om man brukar få 2:a för det men… nåväl, det ska i vilket fall bli bra snart.

Jaa… det var nog allt för idag! Hejhej!



6 Comments:

Blogger emma... said...

kära eventuella emma, du har en förkärlek till ordet eventuella/eventuellt..men gillar dig eventuellt ändå!
Blev så glad när jag såg att de var uppdaterat här! wieee!

7:47 em  
Blogger emma... said...

jag är den enda som kommenterar här nu förtiden jue...! *stolt*

8:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Näe jag kommenterar också :)

hmm.. Vilket vackert väder det är i dag.. hehe

9:36 fm  
Blogger emma... said...

hahaha! men jag var först och hade bäst kommentar! ;-)

11:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Vi sitter i samma båt Emma. Jag försöker också dra in på mitt onyttiga ätande, och då handlar det främst om choklad för min del också. Min gräns är dock satt på att jag bara får äta choklad (och annat onyttigt) på helgerna. Så eftersom det är söndag i dag och därmed fortfarande helg, så ska jag cykla iväg till affären nu och handla en chokladbit! Tudelu! :)

6:56 em  
Blogger Jessica said...

Jodå, det där med två magar kännar jag alltför väl till, Ska också försöka sluta med onyttigheter, har ju ett stundande bröllop i sikte:D men hur man än gör så hittar man alltid på ursäkter och tillfällen då det är ok. att frossa lite...ska nog försöka hålla mig till lördagar=godisdag:D

8:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home