tisdag, maj 15, 2007

mer bloggande!!

glömde berätta att det var avslutning på tävlingslydnadskursen igår... det innebar att vi hade en liten minilydnadstävling. två obligatoriska moment (linförighet och platsliggning) och två valfria. Jag valde inkallning och hopp över hinder på de valfria. Pompe var helt i sin egen värld när vi kom till klubben. han verkade inte veta att han hade en matte med sig för jag fick ingen kontakt med honom. givetvis drar jag nummer 1 på lottningen och blir först av alla. Platsliggningen fick pompe full poäng på... han gillar att ligga still och drömma. duktig. sen på linförigheten gick det givetvis urkass eftersom jag hade en okontaktbar hund. 6 poäng fick vi på den. Inkallningen fick vi oxå 10 poäng. När han skulle hoppa hade han drömt sig bort i sin egen värld igen så när jag sa hopp tog det några sekunder innan han vaknade och kom på vad jag hade sagt. så han fick en 7a på det momentet. vi fick placeringen 5 av 12.. det var ju iofs bra med tanke på att vi tävlade mot klass 2-hundar :)

å sen så kan jag ju berätta att jag hade en trevlig helg i Linköping. passade på att stanna till vid badhuset innan vi åkte hem... lite bastu å bubbelbad. härligt!

jag åkte hem från malmbäck klockan 7 på måndagsmorgonen. det gör jag inte om. jag somnade nästan bakom ratten. de va rätt läbbigt... jag hade inte stängt ögonen. det vågar jag inte när jag kör bil och är trött. men plötsligt vaknar jag till av att jag ser att jag är på väg in i staketet bredvid vägen. fick rycka till i ratten för att inte åka in i det... jag tror jag var ganska trött.. fast jag blev pigg efter den händelsen. i några minuter i alla fall...

bjuder er på några bilder från dagens agilityträning. det gick rätt så bra... pompe rusade på ganska fort faktiskt. men han var lite svårstyrd... och mellan sisåsär vart tredje hinder var han tvungen att ta ett par stora glädjecirklar i full fart. så det blev knappast någon felfri bana, men de va skoj i alla fall! nalle var ganska duktig oxå... han är ju veteran. kan sin sak så att säga.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är läbbigt at köra bil när man är trött och ögonen hotas att stängas vilken sekund som helst...

Grattis till Er placering på tävlingen! :) Tänk vad Ni kommer att sopa banan med konkurrenterna sen när Pompe är lite mer kontaktbar! 5:a av 12 är inte dåligt alls! Var själv så glad över vår placering att jag glömde bort vilken plats alla andra kom på...

Kul att träningen gick bra och att Pompe hade fart! Ni kommer väl till KM:et och tävlar? Beroende på hur långt vi har kommit så är jag sugen på att testa med Smulan, mest för at låta henne springa två banor än för att jag tror att vi har någon chans ;) Myntha kommer jag i alla fall att köra med, såklart! :)

2:07 em  
Blogger Susanne said...

Hellå!
Är här å kikar lite! Pompe ser ut att ha en härlig fart över hindren! Har du lagat fetaostbiffar Emma? ;-)
Kommer länka till er med sen när Frida är klar! :))
Ha det gott vi ses på klubben!

3:05 em  
Blogger emma... said...

varför har du inte sagt till att du har bytt layout på hemsidan?? blev ju sååå snyggt!!

6:41 em  
Blogger Gordon said...

Hej Emma! Roligt att återigen kolla in din blogg. Nu ska vi försöka vara flitiga besökare. - Kramar från beardis-gänget

2:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home