söndag, maj 27, 2007

Back in town

Japp, så var man tillbaka i lilla Lundsbrunn efter att ha varit 6 dagar i stora London! Borta bra, men hemma bäst. Så är det. Har länge velat åka till London.. vet inte varför! Har inte vetat något alls om staden, ändå har jag sagt många gångar att jag velat dit. Nu förstår jag varför! Det finns massor att se och massor att göra! Det är en häftig stad... mäktig. Samtidigt är den stor, ruggig, högljudd och rörig! Inte alls mysigt som lilla Göteborg till exempel... Skulle aldrig i mitt liv vilja bo i en sån stad. Nä... Men jag skulle kunna tänka mig att åka dit igen. Det tar tid om man ska hinna med allt. Men de flesta av de kända ställena och byggnaderna hann vi med, Big ben, towern, hyde park, piccadilli circus osv... Var en sväng i Dockland, med sina stora, nya byggnader... Där hittade vi den svenska ostindiefararen som hade stannat till för en tid på sin resa. Å sen så var vi ju på chelsea floweshow, jösses vad mycket blommor det finns!! en superfin brudbukett hittade jag oxå, inne på flower designavdelningen.

En del shopping blev det... trodde det skulle va jättedyrt men priserna var som i sverige. Det som är dyrt i London är att bo. En liten etta får man betala några miljoner för.. å då ser inte husen ut som i sverige.. ne, renovering verkar dom inte ha så mycket koll på. jämför man med sverige ser det ganska förfallet ut, förutom på vissa ställen.. men där håller ju inte normalt folk till!

För att döda ännu en myt så regnar det inte alls alltid i london!! de va kalasväder och jag har brännt mig både på näsa o axlar :D

sen de bästa med resan då... "We will rock you"! :D var ju på musikal!! den var heeeeelt fabulös. tårarna rann på mej!! eller ne visst ja.. det var i bussen på vägen dit... det var sån trafikstockning att bussen rörde sig i slow motion.. jag trodde inte vi skulle hinna i tid... kunde inte hålla inne tårarna, det var ju det jag sett mest fram emot! men vi kom inspringandes på minuten! *puh* å den var så bra som jag förväntat mig.. verkligen!

just de, å så var vi i brighton oxå.. hälsade på mammas kusin. brighton är en mysig stad, med stranden mitt i stan! strandbilden ni ser är från brighton. Vattnet är engelska kanalen för dem dom inte vet ;D

sen måste jag bara få berätta att jag såg en kändis på flygplatsen!!! alla känner väl till Neo från filmen Matrix? för det måste väl vara han på bilden, eller? Eller i vilket fall ett stort fan av honom... moahaha, skrattretande!

och på tal om flygplatser kändes Göteborgs city airport mycket liten när man kom tillbaka direkt från flygplatsen i london me sina 99 gater!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

WOW!! Va mäktigt allting verar vara :) Tur att ni han fram i tid till musikalen!

Jättefina bilder också ;)

Kram

6:33 em  
Blogger emma... said...

ni verkar ha haft de toppen! :-D gladast över att ni kom hem var nog pompemannen tror jag :-) just de om ni saknar en brun handduk, så e den här..glömde ge den till simon o de..men den kan du ju få när vi åker o tittar på bedlisbebisarna!? kraam

8:43 em  
Anonymous Anonym said...

Welcome home! London verkar vara en häftig stad. Vill också åka dit nu... Man kan inte låta bli att bli sugen när man ser bilderna och läser det Du skrivit!

9:30 fm  
Blogger Jessica said...

Låter som en härlig vecka:-)

12:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home